|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
با ارتقای سطح این رویداد از استانی به ملی در سال جاری، تلاش خواهد شد تا این رویداد در سال آینده به شکل بین‌المللی برگزار شود؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد یک هفته قبل از برگزاری تعیین شده است.
 رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری چهارمین همایش ملی و مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین در روزهای ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه به میزبانی این دانشگاه در شیراز خبر داد.

 علیرضا مهدیزاده در نشست خبری روز سه‌شنبه، اول مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی در ایران، تعیین اولویت‌های فناوری و هزینه‌کرد بر روی نیروی انسانی متخصص اهمیت بالایی پیدا کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز مسیر تحول به سمت دانشگاه نسل سوم با محوریت دانشکده فناوری‌های نوین را آغاز کرده است.

رئیس چهارمین رویداد ملی مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین با بیان اینکه همزمان با برگزاری این رویداد در هفته سوم مرداد ماه، مدرسه تابستانه و هفته فناوری در دانشگاه نیز برگزار خواهد شد، از رونمایی ۱۰ محصول فناورانه پزشکی در حاشیه این همایش خبر داد و عنوان کرد: این محصولات در شمار محصولاتی محسوب می‌شوند که تجاری‌سازی و برندسازی شده و آماده فروش هستند.

مهدیزاده همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هفته فناوری و مدرسه تابستانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از برگزاری چهارمین رویداد ملی مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین خبر داد.

محمد مهربهشتی، دبیر چهارمین همایش ملی مهندسی پزشکی نیز ایجاد انگیزه برای دانشجویان و مخاطبان، کارآفرینی و اشتغال را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد ذکر و خاطرنشان کرد: در این رویداد سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید برجسته کشوری، بازدیدهای علمی و تخصصی از مراکز درمانی و صنعتی، برپایی نمایشگاه ایده و ابتکارات فناوری‌های سلامت و حضور شرکتها و افراد فعال حوزه فناوری سلامت پیش‌بینی شده است.

مهربهشتی ادامه داد: با ارتقای سطح این رویداد از استانی به ملی در سال جاری، تلاش خواهد شد تا این رویداد در سال آینده به شکل بین‌المللی برگزار شود؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد یک هفته قبل از برگزاری تعیین شده است.

معاون آموزش مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از رونمایی نمونه‌ای از نخ بخیه تولید شده به عنوان یک رویداد جنبی همایش یاد شده، خبر داد و در این باره بیان کرد: نخ بخیه یک محصول استراتژیک در ایران محسوب می‌شود، به گونه‌ای که سالانه ۲۴۰ میلیون واحد در سال در ایران نخ بخیه مصرف می‌شود.

مهربهشتی اضافه کرد: کارخانه‌های نخ‌سازی بخیه در ایران کمتر از ۲۰ درصد از نیاز کشور به این نخ را تامین می‌کنند، اما با راه‌اندازی این کارخانه در استان فارس پیش‌بینی می‌شود تا بخش قابل توجهی از نیاز داخلی به این نخ رفع شود.

دبیر چهارمین همایش ملی مهندسی پزشکی شیراز همچنین یادآور شد: در حال رایزنی برای حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وی در این رویداد برای سخنرانی هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین