|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که همه دارایی‌های این شرکت نفتی در آمریکا مسدود خواهد شد و خانم لی، رئیس اجرایی این شرکت نیز حق سفر به آمریکا را نخواهد داشت.
  شبکه خبری دویچه وله آلمان اعلام کرد شرکتی چینی که به بهانه خرید نفت ایران از سوی آمریکا تحریم شده، پیش تر نیز در دوره «باراک اوباما» مورد تحریم قرار گرفته بود.

روز گذشته (دوشنبه) دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یومین لی» تبعه چین و شرکت محدود «ژنرونگ ژوهایی» مستقر در پکن در فهرست ترورهای اقتصادی این اتاق جنگ آمریکا قرار گرفته اند.

شبکه خبری دویچه وله  آلمان در این خصوص گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که همه دارایی‌های این شرکت نفتی در آمریکا مسدود خواهد شد و خانم لی، رئیس اجرایی این شرکت نیز حق سفر به آمریکا را نخواهد داشت.

پمپئو با بیان این مطلب مدعی شد اقدام مذکور هشدار به همه آن شرکت‌هایی است که بخواهند تحریم‌ها را نقض کنند.

این در حالی است که شرکت چینی ژنرونگ ژوهایی در سال ۲۰۱۲میلادی نیز در سایه تحریم‌های نفتی ایران از سوی دولت اوباما تحریم شده بود.

با این حال از آنجا که این شرکت از منظر مالی عمدتا مستقل از سامانه مالی کشور چین عمل می‌کند، تاثیرات مالی تحریم این شرکت از سوی آمریکا از سوی کارشناسان محدود ارزیابی می‌شود.

هر چند سفارت چین در واشنگتن هنوز درباره تحریم شرکت نفتی یاد شده اعلام موضع نکرده اما این کشور پیش از این بارها از سیاست‌های تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران انتقاد کرده است.

پکن از واشنگتن خواسته است سیاست تحریم‌ها را فورا اصلاح کرده و به حقوق قانونی و منافع کشورهای دیگر احترام بگذارد.

گفتنی است از منظر «محمد جواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، تحریم یک رویکرد قانونی است در حالی که اقدامات آمریکا علیه کشورهای دیگر که به صورت کاملاً یکجانبه و برای دسترسی به اهداف سیاسی اعمال می شود، مصداق بارز اقدام تروریستی است و نباید از واژه تحریم برای آن استفاده کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین