|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۲۷۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
یک کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا اواخر هفته گذشته از عراق وارد سوریه شده تا آن را به دست نیروهای کُرد برساند.
 یک کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا اواخر هفته گذشته از عراق وارد سوریه شده تا آن را به دست نیروهای کُرد برساند.

به گزارش فارس، یک وبگاه عبری‌زبان خبر داد که اواخر هفته گذشته یک کاروان نظامی آمریکایی محموله‌های سلاح را از عراق به سوریه و به دست نیروهای دموکراتیک رسانده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی الیوم، وبگاه «آی. ام. ان» نوشته که نیروهای کرد در حالت آماده‌باش قرار دارند و معتقدند که ارتش ترکیه برای حمله نظامی به شهرهای «منبج» در شمال شرق حلب و «تل ابیض» در شمال رقه در حال برنامه ریزی است.

ائتلاف آمریکایی ماه گذشته نیز یک کاروان حامل سلاح را از کردستان عراق به حومه استان حسکه در شمال شرق سوریه ارسال کرد. این محموله حاوی دهها خودرو و کامیون و تانکرهای سوخت و دیگر خودروهای لجستیکی بود.

در چهار سال گذشته ائتلاف آمریکایی دهها کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی به سوریه ارسال کرده که شامل بیش از ۱۴۰۰ کامیون می‌شود که بخش بزرگ این کمک‌ها به دست نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) رسیده است.

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به این کمک‌ها در ۱۴ خرداد گذشته با انتقاد از حمایت آمریکا از کردهای سوریه گفته بود: «واشنگتن به تروریست‌ها سلاح و تجهیزات می‌دهد و در حالی که ما خواستار خرید همین تسلیحات هستیم حاضر به فروش آن نیست.»

او در تاریخ نهم فوریه گذشته (۲۰ بهمن ۹۷) نیز گفته بود که آمریکا کاروان کاروان سلاح‌ به دست کردهای سوریه می‌رساند اما به توافقات فروش سلاح به ترکیه پایبند نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین