|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
وی هدف از قرنطینه را جلوگیری از انتشار و استقرار آفات قرنطینه‌ای جلوگیری از گسترش آفات و کنترل آنها و محدود کردن مناطق آلوده و ریشه کردن کردن ذکر کرد.
  مدیرکل دفتر قرنطینه گیاهی ایران گفت: فعالیت ۹۵ قرنطینه گیاهی در کشور از انتقال آفات و امراض جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، مریم جلیلی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی اصول و روش‌های نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی و صادراتی در سرعین افزود: این پست‌های قرنطینه‌ای گیاهی داخلی و خارجی برای صادرات و واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در کشور فعال است.

وی هدف از قرنطینه را جلوگیری از انتشار و استقرار آفات قرنطینه‌ای جلوگیری از گسترش آفات و کنترل آنها و محدود کردن مناطق آلوده و ریشه کردن کردن ذکر کرد.

او گفت: اهمیت قرنطینه محصولات کشاورزی بقدری در گستره جهانی دارای ارزش و اهمیت است که سال ۲۰۲۰ میلادی بنام سال قرنطینه و بهداشتی گیاهی نامگذاری شده، به همین دلیل وزیران کشاورزی کشورهای عضو فائو گزارشی را در مورد مسائل قرنطینه‌ای در کشور ایتالیا شهر رم برگزار و تصمیماتی در حوزه امنیت غذایی می‌گیرند.

جاوید صحرایی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی بموقع و سریع و موثر در مدیریت آفات و امراض افزود: انعکاس اخبار و رویدادهای اگر بموقع باشد می‌تواند تاثیر مهمی در جلوگیری از گسترش آفات و امراض داشته باشد این گزارش‌های به موقع می تواند بیشترین سهم را در تامین امنیت غذایی داشته باشد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌ها باید جلوی ضررها و خسارت‌های هنگفت را به بهره‌برداران گرفته و باعث افزایش محصول و حاکمیت امنیت غذایی شود.

کارگاه آموزشی اصول و روش‌های نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی و صادراتی بمدت سه روز با حضور کارشناسان حفظ نباتات ۱۰ استان کشوری برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین