|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
بنده ایشان را تا حالا نشناخته بودم. اولین بار بنده ایشان را در حرم امام خمینی (ره) روزی که تمام نمایندگان برای تجدید میثاق در حرم حضور یافته بودند، دیدم. بنده در آخر صف نشسته بودم که ایشان پیش بنده آمدند و گفتند که بنده رحیمی هستم و بنده پرسیدم کدام رحیمی و ایشان گفتند نماینده تربت جام هستم.
 نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صحبت‌های نماینده تربت جام درباره وی گفت:‌ آقای رحیمی تمام آنچه که در مورد بنده گفته‌اید مختص خود شما است و به شما باید بگویم که نه گندم کابل را خواهی خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

 جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز بیان کرد: در گام اول از سیلی سپاه پاسداران به دولت انگلیس که ضربه این سیلی شیفتگان داخلی را نیز آزرده کرد، تشکر می‌کنم.

وی در تذکری با بیان اینکه روز گذشته آقای رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام اظهاراتی را علیه بنده بیان کرد، افزود: بنده ایشان را تا حالا نشناخته بودم. اولین بار بنده ایشان را در حرم امام خمینی (ره) روزی که تمام نمایندگان برای تجدید میثاق در حرم حضور یافته بودند، دیدم. بنده در آخر صف نشسته بودم که ایشان پیش بنده آمدند و گفتند که بنده رحیمی هستم و بنده پرسیدم کدام رحیمی و ایشان گفتند نماینده تربت جام هستم. ایشان به بنده گفتند، همه از شما می‌ترسند و بنده پرسیدم که چرا از من می‌ترسند و در پاسخ به من گفتند همه می‌گویند اگر کریمی به کسی گیر دهد تا موتورش را پیاده نکند او را رها نمی‌کند. بنده پاسخ دادم که این موضوع اشتباه است. اگر بگویند که مردم در انقلاب به کسی گیر دهند تا موتورش را پیاده نکند او را رها نمی‌کنند، درست است و اگر بنده را نیز پرورش یافته این مکتب و انقلاب بدانند حرف شما بی‌ربط نیست.

کریمی قدوسی ادامه داد: حرف اصلی روز گذشته آقای رحیمی این بود که شما چه کاره مملکت هستید که به رئیس جمهور و وزیر و حالا به نماینده مجلس گیر می‌دهید و به تربت جام آمده‌اید و به مردم گفته‌اید که نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا ایشان رد صلاحیت شود.

وی افزود: اولا اینکه بنده و سایر نمایندگان از رئیس جمهور و وزرا سوال می‌کنیم و این وظیفه قانونی ما است. اکنون اوضاع کشور بحرانی است و همه ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و اینکه بنده به تربت جام آمدم درست است.

کریمی قدوسی در ادامه تأکید کرد: بنده به دعوت ستاد یادواره شهید تراز اول انقلاب و اولین نماینده مجلس شورای اسلامی از شهر تربت جام یعنی شهید محمد دهقان به آنجا آمدم و نوع و صحبت بنده نیز در خصوص نماینده تراز اول انقلاب بود. تمام صحبت‌های آن اجلاس را بنده در فضای مجازی منتشر کرده‌ام. بنده اصلا اسمی از هیچ مسئولی در آن اجلاس نبردم. حتی اشاره به نماینده تربت جام نیز نکردم. بلکه فقط اساس و معیارهای حضرت امام (ره) را در خصوص وظایف نمایندگی مطرح کردم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بنده در خصوص نماینده تربت جام صحبتی نکرده‌ام، گفت: اصلا ایشان در کلاس کار بنده نیست که بخواهم راجع به ایشان صحبت کنم. گرچه بنده مواضعی که در این مدت داشتم مبارزه با فتنه و سران فتنه، نفوذ و سران نفوذ، فساد و سران فساد و خیانت و سران خیانت بوده است. بنده با کسانی مقابله می‌کنم که مخفیانه با سفیر انگلیس جلسه می‌گذارند و مورد خطاب و عتاب آیت‌الله یزدی قرار می‌گیرند. آنچه که بنده معتقدم عمل به وظیفه‌ام است و به شخصی کاری ندارم.  

وی افزود: آقای کدخدایی اعلام کردند که به سه دلیل نمایندگان فعلی برای حضور در مجلس آینده بررسی خواهند شد. اول فساد اخلاق، دوم فساد مالی و سوم مواضعی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و آیت‌الله جنتی نیز فرمودند ما براساس قانون عمل خواهیم کرد. بنابراین هر کس در این مجلس و سطح نظام به این سه تکلیف الهی عمل نمی‌کند انتظاری نداشته باشند. بنده نه به جایی وصل هستم و نه با شورای نگهبان ارتباطی دارم و نه کسی به بنده خبر می‌دهد بلکه براساس ارزیابی‌ها و داشته‌های خودم موضع‌گیری می‌کنم.

کریمی قدوسی در پایان خطاب به نماینده تربت جام بیان کرد: آنچه که در مورد بنده فرمودید اتفاقا حدیث نفس خود شما است. شما چنین ویژگی‌هایی دارید. بنده ادعایی در مورد دفاع مقدس ندارم و از کسی مزد و یا درجه‌ای طلب نکردم. به آقای رحیمی وعده دادند که اگر شما رد صلاحیت شدید ما شما را در آینده به عنوان سفیر ایران در کابل منصوب می‌کنیم. باید به ایشان بگویم که شما نه گندم کابل را خواهی خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

به گزارش ایسنا، رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام در روز گذشته در تذکری شفاهی بیان کرد که کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در جمع مردم تربت جام اعلام کرده که نماینده شما صلاحیت ندارد و نامه‌ای جمع کنید تا ایشان رد صلاحیت شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین