|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۷۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
هکرهای اداره درآمد مالیات بلغارستان اطلاعات شخصی بیش از پنج میلیون بلغاری را ربودند.
 هکرهای اداره درآمد مالیات بلغارستان اطلاعات شخصی بیش از پنج میلیون بلغاری را ربودند.

به گزارش ایرنا، در کشور هفت میلیونی بلغارستان، این حجم بالا از سرقت اطلاعاتی بدان معناست که تقریبا هر فرد بزرگسال شاغلی در این کشور مورد دستبرد قرار گرفته است.

سی ان ان این عملیات هکری را غیرعادی دانست اما در عین حال در گزارش خود عنوان کرد که این حمله، منحصر به فرد نیست.

کارشناسان می گویند پایگاه داده های دولتی حاوی طیف وسیع از اطلاعاتی است که برای سال های پیش رو مفید و سودمند است.

«گای بونکر» کارشناس امنیت اطلاعات در این خصوص گفت: شما می توانید یک گذرواژه طولانی تر یا پیچیده تری را انتخاب کنید، اما اطلاعات دولتی، اطلاعاتی است که قرار نیست تغییر کند.

براساس این گزارش، هکرهای بسیار ماهر طلایه دار استفاده از داده های اطلاعاتی هستند. از سویی، ورود به سیستم های آی تی نیاز به یک عملیات پیچیده و دقیق ندارد.

ابزار و بدافزارهای هکری موجود در وب تاریک یا دارک وب، به هکرهای آماتور امکان می دهد خسارات بالایی به بار آورند.

وب تاریک به شبکه ای گفته می شود که در دسترس عموم نیست و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرد. ردیابی فعالیت های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است.

به موجب قانون حمایت از اطلاعات که سال گذشته در سراسر اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شد، فشار سنگینی بر افرادی که اطلاعات شخصی را گردآوری و ذخیره می کنند، اعمال می شود.

همچنین افرادی که داده های اطلاعاتی را به نحو بدی مدیریت می کنند، طبق این قانون به پرداخت جرایم سنگین محکوم می شوند.

با وجود تصویب این قانون، «آدام لوین» موسس شرکت امنیت سایبری «سایبر اسکات» می گوید حملات علیه سیستم های دولتی همچنان رو به افزایش است.

در این میان، ایده فوریت دار بودن تشدید امنیت سایبری دولت ها، ایده جدیدی نیست و کارشناسان از سال ها قبل زنگ خطر را در مورد حملات سایبری به صدا درآورده اند.

اداره امور کهنه سربازان آمریکا در سال ۲۰۰۶ متحمل یکی از بزرگترین عملیات هکری شد، به طوری که اطلاعات شخصی بیش از ۲۶ میلیون نیروی نظامی و کهنه کار آمریکایی به خطر افتاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین