|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مصر تأکید کرد که تصمیم شرکت هواپیمایی انگلیس برای تعلیق پروازها به مصر، تصمیم سیاسی است.
 عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مصر تأکید کرد که تصمیم شرکت هواپیمایی انگلیس برای تعلیق پروازها به مصر، تصمیم سیاسی است.

به گزارش فارس، «الهامی الزیات» عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مصر گفت که تصمیم شرکت هواپیمایی انگلیس برای تعلیق پروازها به مصر به مدت یک هفته، هیچ توجیهی ندارد و یک تصمیم سیاسی است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که «به دنبال تشدید حوادث در منطقه و تهدیدات ایران و توقیف کشتی [انگلیسی] در تنگه هرمز، انگلیسی‌ها برخی نگرانی‌های امنیتی دارند که منحصر به مصر نیست».

الزیات تصریح کرد که هواپیماهای زیادی به قاهره و لندن تردد می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند و پرواز آن‌ها تعلیق نشده است و در واقع این تصمیم شرکت هواپیمایی انگلیس تأثیری بر روند پروازها در قاهره نداشته است.

این مسئول مصری با اشاره به اینکه اقدامات امنیتی در فرودگاه قاهره به اندازه کافی صورت می‌گیرد، گفت که اقدامات اضافی یا بازرسی‌های بیشتر از مسافران انجام نخواهد شد چرا که اقدامات کنونی برای تأمین امنیت پروازها کافی است.

بعد از خطوط هوایی بریتانیا، شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا» نیز بامداد یکشنبه به وقت تهران تمام پروازهای خود به «قاهره» پایتخت مصر را تعلیق کرد.

شرکت «بریتیش ایرویز» نیز شامگاه شنبه از لغو تمامی پروازهای خود به مصر به دلایل امنیتی خبر داده بود.

این شرکت هواپیمایی چهار سال قبل نیز پس از حادثه برای یک فروند هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا  از لغو تمام پروازهای خود به این فرودگاه  خبر داده بود. بریتیش ایرویز در آن برهه  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی توصیه دولت انگلیس، تمامی پروازهای این شرکت از فرودگاه شر‌م‌الشیخ مصر یا به مقصد این فرودگاه لغو شدند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین