|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۷۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
با نصب این رادار پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است و از زمانی که هواپیما روی باند موتور خود را روشن کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می‌شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.
 وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره بردرای از رادار تی ام ای بزم کوشک به عنوان یکی از پیشرفته ترین رادارهای موجود در جهان اعلام کرد که ایران در تبدیل شدن به تولیدکننده و صادر کننده رادار است.

 محمد اسلامی در مراسم بهره برداری و افتتاح رسمی رادار تی ام ای (ترمینال هوایی ایران)   با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوای ایران و نیز شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: ایران در حال تبدیل شده به سازنده و صادر کننده رادار است و یکی از اولویت‌های ما رساندن حوزه مراقبت به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازها است.

وی ادامه داد: با نصب این رادار پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است و از زمانی که هواپیما روی باند موتور خود را روشن کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می‌شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

اسلامی با اشاره به این که اقدام مربوطه در  جهت افزایش وایمنی پروازها است تاکید کرد: امیداوریم بتوانیم پوشش صد در صدی را بر فضای کشور به وجود بیاوریم  و با توجه به توانمندی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و می توانیم در این زمینه به تولید برسیم برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است رادار تی ام ای بزم کوشک یکی از پیشرفته ترین رادارهای جهان و دومین رادار پس از رادار  بندرعباس در خاورمیانه  است که نصب آن کاملا به صورت بومی انجام شده و شامل سامانه راداری پی اس ار (PSR) به شعاع پوششی ۱۲۰ کیلومتر و ام اس اس آر) MSSR به شعاع پوششی ۴۰۰ کیلومتری است و پپشیبانی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین