|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۷۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
معاون وزیر ورزش و جوانان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد برنامه‌های سازمان متبوعش را تشریح کرد و گفت: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که ۳۳ نهاد در آن عضو هستند دارای یک دستورالعمل کلی و مشخص قابل پایش برای اوقات فراغت است که به همه نهادهای زیرمجموعه آن در حوزه جوانان ارسال می شود.
 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: به نوجوانان و جوانان به میزان بالا علم آموزش داده می شود، درگیر علوم مختلف می شوند اما مهارت زندگی، کنترل خشم، نحوه تعامل در اجتماع و نحوه توافق با همسر را نمی آموزند.

 دکتر محمدمهدی تندگویان، در خصوص طرح‌ها و فعالیت‌های تابستانه وزارت ورزش و جوانان در آغاز با بیان اینکه انسان موفق و با هدف، زمان خالی در زندگی ندارد ، عنوان کرد: بر اساس همین دیدگاه می توان برای اوقات آزاد و یا فراغت جوانان برنامه‌ریزی کرد و همین زمان‌های خالی می‌تواند فرصتی برای ایجاد درآمد باشد.

وی مدیریت اوقات فراغت جوانان را در دو حوزه مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: نخستین ساختار مدیریتی که کشوری است مسئولیت سیاستگذاری برنامه‌ها را برعهده دارد که در حیطه وزارت ورزش و جوانان است و دومین ساختار که اجرایی و عملیاتی است مربوط به معاونت جوانان در وزارتخانه است.

معاون وزیر ورزش و جوانان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد برنامه‌های سازمان متبوعش را تشریح کرد و گفت: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که ۳۳ نهاد در آن عضو هستند دارای یک دستورالعمل کلی و مشخص قابل پایش برای اوقات فراغت است که به همه نهادهای زیرمجموعه آن در حوزه جوانان ارسال می شود.

تندگویان اضافه کرد : بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان جلسات این ستاد باید در طول سال حداقل در ۶ جلسه و در سطح معاونین وزرا برگزار شود.همچنین این ستاد نشست‌های خود را در سطح استان با ریاست استانداران و تعداد ۱۰ جلسه در سال برگزار می‌کند.

وی به سطح عملیاتی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: معاونت جوانان، برنامه‌های الگویی مشخص در خصوص اوقات فراغت دارد. یکی از این اقدامات، ایجاد خانه جوان و در اختیار قراردادن ورزشگاه‌های سراسر کشور در اختیار جوانان است و طبق هماهنگی‌های ستاد با نهادهای استانی، برنامه های فراغت را اجرا می کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در جشنواره اوقات فراغت که شامل اردوهای گردشگری تفریحی و مذهبی ، بازدید از مراکز علمی و صنعتی، پاتوق فرهنگی با حضور هنرمندان استانی، نشست‌های همدلی با اساتید در خصوص مدل‌های حضور در اجتماع می باشد افراد و سازمان‌هایی که در فعالیت های ستاد فعال بودند معرفی و از آنها تقدیر می شود.

تندگویان در بخش دیگر گفت‌وگوی خود از نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به نوجوانان و جوانان به میزان بالا علم آموزش داده می شود، درگیر علوم مختلف می شوند اما مهارت زندگی، کنترل خشم، نحوه تعامل در اجتماع و نحوه توافق با همسر را نمی آموزند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ما به جای خانواده محور بودن، دانش آموز محور است، گفت: با وجود تلاش‌های زیاد تغییراتی در آموزش و پرورش رخ داده است اما این نهاد به سختی می پذیرد که سرفصل‌های خود را تغییر دهد و از علم محور بودن به مهارت محور شدن تبدیل شود.

معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: از آنجا که ماحصل سیستم آموزشی کشور توسط وزارت ورزش و جوانان رصد می شود، این نهاد در دو سال گذشته سرفصل های مورد نیاز که باید در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

تندگویان در ادامه به تغییر و تحول در نهادهای متولی امور جوانان اشاره کرد و گفت: تغییرات دولت‌ها سبب تبدیل سازمان ملی جوانان به معاونت وزارتخانه شده و حالا دوباره بحث تفکیک این بخش مطرح شده است و این تغییرات نشان از این دارد که این نهاد هنوز ثبات پیدا نکرده است و همین موضوع باعث شده آماری از فعالیت اجتماعی و علمی نخبگان کشور نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های انجام شده در این وزارتخانه با همکاری سمن ها شکل گرفته است، اظهار کرد : دولت با بودجه اندک خود نمی‌تواند برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان را اجرایی کند ، از این رو اگر خود جوانان یا سمن ها امور را به دست نمی گرفتند امکان عملیاتی شدن برنامه ها وجود نداشت.

تندگویان درباره شرایط سنی سمن ها توضیح داد: پیشتر محدوده سنی سمن ها ۱۵ تا ۲۹ سال بود اما از آنجایی که سن ۱۵ سالگی برای هیچ نهادی به عنوان سن قانونی برای شخص حقوقی پذیرفته شده نیست ، به ۱۸ سال تغییر یافت. همچنین فرد ۲۹ ساله که تحصیلات عالیه دارد و پس از سربازی وارد اجتماع می شود فرصت بهره‌مندی از خدمات سازمان را ندارد، به همین دلیل حداکثر سن به ۳۵ سال افزایش یافت.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خاتمه خاطر نشان کرد: باید در اجتماع به جای تقدیر از نخبگان علمی از نخبگان اجتماعی تقدیر و تشکر کنیم به عنوان مثال جوانی که در استان فارس با مدرک دیپلم یک کارگاه کوچک را اداره می کند و برای خود و چند نفر درآمدزایی کرده است، باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین