|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
پلیس ژاپن آمار نهایی تلفات آتش سوزی عمدی صبح امروز پنجشنبه در یک استودیو انیمیشن سازی در غرب این کشور را ۳۳ کشته و ۳۶ زخمی اعلام کرد.
 پلیس ژاپن آمار نهایی تلفات آتش سوزی عمدی صبح امروز پنجشنبه در یک استودیو انیمیشن سازی در غرب این کشور را ۳۳ کشته و ۳۶ زخمی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ژاپن، پلیس افزود: مردی روز پنجشنبه چیزی که به نظر می رسید بنزین باشد را در داخل استودیو «انیمیشن کیوتو» ریخت و این ساختمان را آتش زد.

این رسانه به نقل از پلیس ادامه داد: در هنگام شروع آتش سوزی حدود ۷۰ نفر، عمدتاً کارکنان این استودیو، در داخل این ساختمان بودند.

پلیس همچنین گفت: فرد مظنون چهل و چند ساله است که بازداشت و به خاطر جراحاتی که به او وارد شده در بیمارستان تحت درمان است.

گزارش ها حاکی از آن است که این مرد هنگام انتقال به بیمارستان اعتراف کرده که او پیش از آتش زدن این ساختمان این مایع احتراق آمیز را پخش کرده است.

منابع مسئول تحقیق به نقل از شاهدان می گویند که این مرد پیش از آتش زدن به مردم گفته «بمیرید.» آنها همچنین می گویند چندین شئی چاقو مانند نیز در محل پیدا شده اما معلوم نیست که آیا این اشیا به این مظنون تعلق دارند یا خیر.

«توکیو انیمیشن» استودیویی پیشرو در تولید یک مجموعه از نمایش های محبوب و مستقر در خارج از توکیو است و در دو دهه گذشته، این استودیو با عناوینی از جمله «کِی - اون» در ژاپن و خارج از کشور محبوبیت کسب کرده است.

شرکت انیمیشن سازی «کیوتو انیمیشن» که به اختصار "Kyo Ani" شناخته می شود، سری انیمیشن های تلویزیونی "K-On" ویژه دختران دبیرستانی تولید می کند. این شرکت در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده است و پیشتر نیز در حوزه کودک کار می کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین