|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۲۷۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه در زمان اوایل انقلاب در نمازهای جمعه که شرکت می کردم تعداد آقایان از ۲۰ نفر نیز تجاوز نمی کرد، بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در طول هفته در سراسر کشور خوانده می شود و در نخستین خطبه آن امام جمعه مردم و دیگران را به تقوای الهی سفارش می کند.
 رییس رفتر مقام معظم رهبری گفت:رییس دفتر مقام معظم رهبری یادآورشد: ایران دیگر تنها نیست و کشورهای زیادی طرفدار و دوست دار این کشور هستند و دشمن نیز فهمید که نمی توان با ایران درافتاد. وی گفت: امروز همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قدرتمندترین حالت و در اوج قدرت خود قرار دارند و از هیچ حمله و خطری هراس ندارد. آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: نیروهای مسلح توانستند پهباد آمریکایی را با ۲۱۰ میلیون دلار ارزش که از آن به عنوان جارو برقی که همه اطلاعات را جارو می کند، را از آسمان ایران به زمین بکشند و تمام محاسبات دشمن را بهم ریخت. وی گفت: اقتدار ملت ایران باعث شد که و استراتژی دشمن به کلی تغییر کند و نیز فهمید که نمی تواند با ایران درافتد. رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: استان هرمزگان نیز از مرزداران ایران و خلیج فارس بوده و در خط اول جبهه مقاومت قرار دارد. آیت الله محمدی گلپایگانی اظهارداشت: مسوولان و کارگزاران هرمزگان بدانند مردم این استان نیازمند هرگونه خدمت و تلاشی هستند و بدانید در هر رده‌ای که هستید همیشه نوبت شما نیست پس برای این‌ که حسرت نخورید از همین امروز فرصتی که در خدمت شماست، بکارگیرید.

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛آیت الله محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان و در آیین معرفی و تعریم نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود:امروز همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قدرتمندترین حالت و در اوج قدرت خود قرار دارند و از هیچ حمله و خطری هراس ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح توانستند پهباد آمریکایی را با ۲۱۰ میلیون دلار ارزش که از آن به عنوان جارو برقی که همه اطلاعات را جارو می کند، را از آسمان ایران به زمین بکشند و تمام محاسبات دشمن را بهم ریخت.

وی گفت: اقتدار ملت ایران باعث شد که و استراتژی دشمن به کلی تغییر کند و نیز فهمید که نمی تواند با ایران درافتد، استان هرمزگان نیز از مرزداران ایران و خلیج فارس بوده و در خط اول جبهه مقاومت قرار دارد.

آیت الله محمدی گلپایگانی اظهارداشت: مسوولان و کارگزاران هرمزگان بدانند مردم این استان نیازمند هرگونه خدمت و تلاشی هستند و بدانید در هر رده‌ای که هستید همیشه نوبت شما نیست پس برای این‌ که حسرت نخورید از همین امروز فرصتی که در خدمت شماست، بکارگیرید.

احیای نماز جمعه جزو این برکات است

رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت:یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی احیای ارزش های فراموش شده بود که احیای نماز جمعه جزو این برکات است، قبل از انقلاب اسلامی هیچ خبری از نماز جمعه نبود و بسیاری از مردم هیچ شناختنی نسبت به اینکه نماز جمعه چگونه خوانده می شود، نداشتند.

آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه در زمان اوایل انقلاب در نمازهای جمعه که شرکت می کردم تعداد آقایان از ۲۰ نفر نیز تجاوز نمی کرد، بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در طول هفته در سراسر کشور خوانده می شود و در نخستین خطبه آن امام جمعه مردم و دیگران را به تقوای الهی سفارش می کند.

رییس دفتر رهبرمعظم انقلاب اظهارداشت: امروز در تمامی استان و حتی در شهرهای کوچک نیز نماز جمعه برپا می شود و مردم با شور خاصی در این مراسم معنوی و عبادی شرکت می‌کنند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: وضعیت قبل از انقلاب بسیار نابسامان و اسفبار بود و یکی از بدترین وضعیت‌ها کشف حجاب توسط رضاخان بود که مردم مومن را مجبور به پنهان شدن در خانه هایشان کرده بود.

وی یادآورشد: رسوایی جشن‌های ۲هزار و۵۰۰ ساله، قتل عام هزاران مردم در مسجد گوهرشاد، خوار و ذلیل کردن روحانیت و علمای معظم، آلوده کردن خیابان ها و دانشگاه ها از دیگر فعالیت های کثیف رژیم پهلوی بود.

امام خمینی حق حیات برگردن ملت ایران دارد

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی (ره) حق حیات برگردن همه ملت ایران دارد، ایشان ما را نجات دادند، عزت از دست رفته را به ملت ایران بازگرداندند و به ما شخصیت داد و ما را از خواب غفلت بیدار کرد.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: امام خمینی (ره) کاری کرد که یک رژیم مسلح پهلوی با آن سابقه تاریخی شاهنشاهی و حمایت داشتن از ابرقدرت های شرق و غرب از ریشه ساقط شود که این امر با پشتیبانی ملت فهیم ایران میسر شد.

وی یادآورشد: امروز نیز شاهد هستیم که با وجود رهبر فرزانه انقلاب، کشور ایران در مقابل هر خطری مصون است.

ورود سالانه بیش از ۲۸ میلیون نفر به زیارت امام رضا(ع)

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین به عنایت امام رضا(ع) به مردم ایران اشاره کرد و گفت: افتخار ما ایرانیان این است که مرقد مطهر این امام رئوف در کشور ما است و سالانه بیش از ۲۸ میلیون نفر از ایران و سایر کشورهای مسلمان و حتی اروپا به زیارت مرقد ایشان می آیند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: وجود مبارک امام رضا(ع) منشا برکات فراوانی برای کشور ما و مسلمانان شیعه و اهل سنت شده است.

وی بیان داشت: امامان اطهار و اهل بیت (ع) همواره مورد مدح و ستایش علمای اهل سنت نیز بوده است.

مردم هرمزگان حجت اسلام عبادی زاده را تنها نگذارید

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: از مردم استان هرمزگان می خواهم که حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس را تنها نگذارند.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: آن زمانی امام جمعه احساس نشاط می کند که مردم در کنارش باشند.

وی بیان داشت: سه چیز در قیامت از انسان ها شکایت می کند و یکی عالم دینی است  و توصیه می کنم که ایشان را تنها نگذارید.

وی بیان داشت: حجت الاسلام عبادی زاده انسانی وارسته و مهم تر از این که بومی و پرورش یافته خود استان هرمزگان است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نیز در طول ۲۹ سال خدمت ۴۰۰ مسجد در این استان احداث کردند که بزرگترین آن مسجد جامع بندرعباس بوده است.

آیت الله محمدی گلپایگانی بیان داشت: این آثار ماندگار و ارزشمندی است و هیچ گاه خدمات ماندگار و ارزشمند ایشان و ارتباط صمیمانه با مردم این استان فراموش نخواهد شد.

جایگزین خوبی برای آیت الله نعیم آبادی که یک سوم عمرشان را در هرمزگان به خدمت مردم گذرانند، با حکم رهبر معظم انقلاب انتخاب شد.

مجموع خطبه های نماز جمعه نیم ساعت باشد

رییس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه استان هرمزگان اظهارداشت: خطبه ها را کوتاه تر کنید و طبق سفارش رهبر معظم انقلاب مجموع ۲ خطبه نیم ساعت بیشتر نشود.

آیت الله محمدی گلپایگانی در پایان ضمن پیام سلام رهبر فرزانه انقلاب خدمت مردم استان هرمزگان، حکم انتخاب نماینده جدید ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس را قرائت کرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین