|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
دادستان شهر عدن «هانی بن بریک» که به مرد شماره یک امارات در جنوب یمن معروف است را به ترور حداقل 30 عالم اخوانی متهم کرد.
 دادستان شهر عدن «هانی بن بریک» که به مرد شماره یک امارات در جنوب یمن معروف است را به ترور حداقل 30 عالم اخوانی متهم کرد.

به گزارش فارس، دادستان شهر عدن روز چهارشنبه، «هانی بن بریک» از رهبران «شورای انتقالی جنوب» و مرد شماره یک امارات در جنوب یمن را به برنامه‌ریزی و اجرای ترور سیاسیون و علمای اخوانی متهم کرد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، دادستانی عدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد هانی ابن بریک که مورد حمایت امارات قرار دارد در برنامه‌ریزی برای ترور ۳۰ عالم دینی در یمن دست دارد.»

در صورت اثبات و صدور حکم، باید منتظر مجازات اعدام برای «ابن بریک» و معاونین وی در قتل بود. اعلام نام وی بعنوان کسی که در قتل‌ها دست دارد، پس از درخواست‌ها و مطالبات مردم عدن در خصوص شناسایی عاملان ترورها صورت می‌گیرد.

در چند ماه گذشته مردم شهرهای جنوبی بارها به خیابان آمده و خواستار آزادی نزدیکان خود در زندان‌های سری امارات شده‌اند. هفته گذشته نیز شهر عدن شاهد تظاهرات مردمی علیه زندان‌های سری امارات و بازداشت‌های خودسرانه از سوی نیروهای وفادار به ابوظبی بود. در خلال این تظاهرات، معترضان همچنین تصاویر «ابن بریک» را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود او مسئول ترور بسیاری از علمای یمنی است.

ترور رهبران حزب الاصلاح و جریان‌های همسو با اخوان‌المسلمین بیش از سه سال است که در جنوب یمن شدت یافته است و تاکنون دهها شخصیت مرتبط با جریان مزبور کشته شده‌اند. بسیاری از افراد ترور شده، همزمان امام جماعت مساجد جنوب یمن را نیز بر عهده داشته‌اند.

پیش از این «توکل کرمان» برنده جایزه صلح نوبل در خصوص این ترورها گفته بود: «امارات به طور سیستماتیک از ترور رهبران سلفی و اصلاح‌طلب در مناطق جنوبی حمایت می‌کند تا فضا را برای حضور شبه‌نظامیان خود خالی کند...»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین