|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴
امروز اساتيد دانشگاه‌ها و همچنين دانشجويان معتقدند به‌دليل مسائلی که در 8سال گذشته در حوزه آموزش عالی روی داده دیگر جايگاه قبلي خود را در جامعه ندارند و افرادي كه با زحمت فراوان توانسته‌اند جايگاه‌های علمي‌ را براي خود فراهم كنند، از نظر جامعه مورد سوءظن هستند چراكه جامعه به دليل اين رانت بزرگ كه در دولت گذشته به وجود آمده، آزرده‌خاطر شده است.
 سعید معید‌فر*
 موضوع بورسیه‌های غیرقانونی که اين روزها نظر افكارعمومي را به خود جلب كرده، از حوادث نادر و تلخ وزارت علوم ارزيابي مي‌شود. يكي از مشکلات و مسائلی كه امروز از دولت قبل به‌جا مانده بورسيه‌هايي است كه به افرادي فاقدصلاحيت كامل اعطا شده است. البته اين آفت را نبايد ساده انگاشت و به راحتي از کنار آن عبور كرد. شايد بتوان اينگونه ادعا كرد كه این موضوع، كل نظام آموزشي کشور را تحت‌تاثير خود قرار داده و صدماتي به آن وارد کرده است. همچنين موجبات دلسردی اصحاب دانشگاه‌ها اعم از استاد و دانشجو را فراهم كرده است. امروز اساتيد دانشگاه‌ها و همچنين دانشجويان معتقدند به‌دليل مسائلی که در 8سال گذشته در حوزه آموزش عالی روی داده دیگر جايگاه قبلي خود را در جامعه ندارند و افرادي كه با زحمت فراوان توانسته‌اند جايگاه‌های علمي‌ را براي خود فراهم كنند، از نظر جامعه مورد سوءظن هستند چراكه جامعه به دليل اين رانت بزرگ كه در دولت گذشته به وجود آمده، آزرده‌خاطر شده است. وزير محترم سابق علوم زماني كه از اين موضوع باخبر شدند، به‌ منظور مبارزه با اين پديده و تطهير جامعه علمي تصميم گرفتند با اين موضوع برخورد كنند اما  تندروها زماني كه پيگيري مجدانه شخص وزير را مشاهده كردند از این روش انتقاد داشتند كه البته جاي تاسف دارد. بالاخره وزيري را كه شايد در طول تاريخ وزارت علوم چنين شخص پيگيري به خود ندیده است، استيضاح و بركنار شد. چنين وزير پيگيري اگر در اين وزارتخانه باقي مي‌ماند قطعا جامعه علمي كشور در سال‌هاي آينده شاهد تحولات خوبي در ساختار علمي وزارت علوم بود. در محافل سیاسی اینگونه مطرح است که تاوان اين پيگيري مجدانه را دولت با برکناری این عضو کابینه‌اش داد. لذا با شناختي كه از رياست محترم جمهور وجود دارد، بعيد است كه ايشان از موضوع بورسيه‌ها كوتاه بيايند. دکتر روحانی مجدانه اين موضوع را پيگيري خواهند كرد تا بتوانند در آينده، جامعه علمي كشور را تطهير نمايد. تندروها فكر مي‌كنند با استيضاح، قضيه بورسيه‌ها و پيگيري تخلفات به اتمام رسيده است امري كه بعيد به نظر مي‌رسد. دولت بعد ازهزينه دادن‌ها قطعا دراين پرونده به نتيجه خواهد رسيد. 
 استاد دانشگاه

منبع: آرمان


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
0
0
اخراجشان كنيد
شایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
0
1
چرت می گید، دولت قبل بورسیه کرد، شمام درب دانشگاه آزاد و پردیسه ها رو گشودید تولید مدارک پولی می کنید.زیاد توفیری نمی کنه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین