|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
وزیر امور خارجه آمریکا فرصت ایجاد شده برای حل و فصل موضوع هسته ای را تاریخی توصیف کرد و گفت:با شریک خود در گروه 1+5 در این سفر درمورد اینکه چگونه می توان از این فرصت مناسب برای دستیابی به توافق به بهترین نحو استفاده کرد، گفت و گو کردم.
جان کری وزیر امور خارجه آلمان که سه شنبه شب وارد آلمان شده است،بعد از ظهر چهارشنبه پس از حضور در مراسم سالروز تخریب دیوار برلین در محل موزه دیوار برلین به ملاقات آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور رفت.

به گزارش ایرنا،کری و مرکل پیش از آغاز دیدار خصوصی خود در محل کاخ صدراعظمی آلمان در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران، همکاری واشنگتن - برلین را برای تلاش های سیاسی و دیپلماتیک در مسیر حل و فصل مشکلات و بحران های بین المللی مورد تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تلاش برای حل و فصل موضوع هسته ای یکی از مهمترین محورهای گفت و گو هایش در این سفر 2 روزه بوده است،گفت: آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو گروه 1+5 نقش بسیار مهمی در روند مذاکرات سیاسی برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران برعهده دارد.

کری در ادامه از آنچه 'نقش فعال دیپلماسی آلمان' در تلاش ها برای حل بحران های بین المللی از جمله بحران اوکراین خواند از مقام های این کشور قدردانی و تمجید کرد.

وزیرخارجه آمریکا در همین رابطه به دیدارخصوصی شب گذشته خود با همتای آلمانی اش و همچنین گفت و گوی مفصل و چند ساعته با اشتاین مایر درمورد مذاکرات آتی هسته ای به منظور حل و فصل نهایی مساله هسته ای ایران اشاره کرد و رایزنی های خود در این سفر را مفید و سازنده توصیف کرد.

کری تصریح کرد:محور گفت و گو های دو جانبه ما این بود که چطور می توانیم و باید از این فرصت تاریخی ایجاد شده استفاده کنیم تا مساله هسته ای ایران را برای همیشه حل و فصل کنیم.

'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان نیز ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دو کشور در حل مشکلات و بحران های بین المللی،گفت:بحران ها و مسایل مهم بین المللی با تلاش های یک جانبه و فردی قابل حل نیست و با همکاری و همفکری جمعی است که می توان بر مشکلات و بحران های بزرگ فائق آمد.

صدر اعظم آلمان همچنین از مبارزه بین المللی با داعش و اقداماتی که موفقیت این مبارزه را تضمین خواهد کرد، برنامه هسته ای ایران،آینده افغانستان،مناقشه اوکراین و روسیه و همچنین مقابله با گسترش بیماری مهلک ابولا به عنوان محورهای اصلی گفت و گوی خود با وزیر امور خارجه آمریکا نام برد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین