|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۷۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
دادستان تهران و رئیس وقت قوه قضائیه بر اساس پیشنهاد مشاوران خود اعمال ماده ۴۷۷ می‌کنند و در نهایت پرونده برای یکی از شعبات دیوان عالی ارسال شد که در نهایت آن شعبه حکم ۱۵ سال حبس پیروز و فیروز ریخته گران تأیید شد.
 نماینده دادستان تهران از قطعی شدن حکم ریخته گران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ امیر قهرمانی در جمع خبرنگاران در خصوص قطعی شدن حکم ریخته گران توضیح داد: ریخته گران و برادرش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شده بودند. پس از آن اعتراض به شعبه‌ای از دیوان ارسال شد و دیوان حکم بدوی را نقض کرد.

قهرمانی در پاسخ به این سوال که اگر در پرونده بانک سرمایه کیفرخواستی صادر شود، به دادگاه احضار می شوند؟ گفت: ۴۰۰ متهم هستند که برخی آمدند و کیفرخواست آنها صادر و در نوبت دادگاه قرار دارد. کیفرخواست عده‌ای هم در نوبت صدور است. پرونده ریخته گران هم در مرحله تحقیقات است و در مسیر قرار نهایی قرار دارد.

وی افزود: دادستان تهران و رئیس وقت قوه قضائیه بر اساس پیشنهاد مشاوران خود اعمال ماده ۴۷۷ می‌کنند و در نهایت پرونده برای یکی از شعبات دیوان عالی ارسال شد که در نهایت آن شعبه حکم ۱۵ سال حبس پیروز و فیروز ریخته گران تأیید شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این افراد بیرون از زندان بودند؟ گفت: این حکم قطعی نشده بود.

نماینده دادستان در پاسخ به این سوال که پرونده‌های غندالی و امامی به کجا رسید؟ گفت: امیدواریم این پرونده‌ها تا شهریور به کیفرخواست برسند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین