|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس قوه قضاییه دستور داد تا بررسی ویژه‌ای بر تمامی تحقیق و تفحص‌هایی که به قوه قضاییه ارجاع شده و هنوز نتیجه و خروجی نداشته است، انجام گیرد.
 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس قوه قضاییه دستور داد تا بررسی ویژه‌ای بر تمامی تحقیق و تفحص‌هایی که به قوه قضاییه ارجاع شده و هنوز نتیجه و خروجی نداشته است، انجام گیرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور، رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، اظهار داشت: روسای کمیسیون های تخصصی مجلس امروز در جلسه دو ساعت و نیمه ای با رئیس قوه قضاییه داشتند.

وی با اشاره به دیگر جزئیات نشست مذکور بیان کرد: در مجموع پیشنهاداتی مانند ارتباط سازنده قوه مقننه و قوه قضائیه مطرح شد؛ همچنین ماده ۴۷۷ و پرونده‌هایی که در این زمینه مطرح هستند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ذوالنور موضوع تعامل مجلس و قوه قضاییه در خصوص اصل ۹۰ قانون اساسی را از جمله موارد مورد بحث نشست امروز کمیسیون خواند و تصریح کرد: در این رابطه برای چگونگی تعامل اصل ۹۰ و قوه قضاییه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص‌های که در چند سال گذشته و ادوار مختلف مجلس مطرح شده و قوه قضاییه به قوه قضاییه ارجاع شده و پاسخی گرفته نشده و بی نتیجه مانده نیز مطرح شد. همچنین موارد متعدد که رسیدگی به آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند نیز مورد بررسی قرار گرفت که آقای رئیسی نظراتی را در این خصوص مطرح و مقرر کرد که فایل صوتی این جلسه پیاده شود.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه آقای رئیسی تاکید کرد که نقطه نظرات روسای کمیسیون ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین دستور داد تا یک بررسی ویژه و کارشناسانه روی کل تحقیق و تفحص هایی که به قوه قضاییه ارجاع شده و هنوز نتیجه و خروجی نداشته است، انجام گیرد.

وی بیان کرد: برخی از پرونده‌های تحقیق‌ و تفحص ممکن است اسناد لازم را نداشته باشند و یا حقوقی و قضایی تنظیم نشده و یا استدلال های محکمه پسند و اسناد لازم همراه نداشته باشد لذا مقرر شد موارد را دستور دهند تا به جریان بیفتد البته ممکن است وقت برخی از آنها هم وقت آن منقضی شده باشد و یا مسئولان مربوطه آن در سمت نباشند مثلا ممکن است وزیر مربوط بازنشسته و یا مرحوم شده باشد و یا مدیران عوض شده باشند؛ لذا ایشان دستور داد تا این موضوع را بررسی کنند. البته دستور این موضوع قبل از اینکه ما خدمت ایشان برسیم داده شده بود چرا که با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ هم چندی پیش دیداری با ایشان داشتیم و برخی نکات از جمله موارد مربوط به اصل ۹۰ مطرح شده بود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین