|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
هدف از این عملیات پاکسازی و ارسال یک پیام رسانه‌ای دقیق و شفاف برای داعش است که عراقی‌ها تعقیب کردن تروریست ها را ادامه می‌دهند و تا بدین لحظه نیروهای ما در جریان عملیات اراده پیروزی بیش از نیمی از منطقه صحراء را پاکسازی کرده‌اند.
فرماندهی عملیات مشترک عراق از پیشروی نیروهای امنیتی این کشور در عملیات گسترده خود علیه داعش و ورود به مناطق دور افتاده و متروکه خبر داد.

 یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز اعلام کرد: عملیات "اراده پیروزی" با تفتیش صحرای عراق که سه استان صلاح الدین، نینوا و الأنبار را به یکدیکر متصل می‌کند تا زمان تحقق اهدافش و رسیدن به نقطه پایانی یعنی مرزهای سوریه همچنان ادامه می‌یابد و تمامی نیروهای نظامی عراق به منظور تعقیب داعش در این عملیات حضور دارند.

وی افزود: طی سه روز گذشته نیروهای امنیتی موفق به تخریب تعداد زیادی تونل و غار و مواضع لجستیک متعلق به تروریست‌ها شدند و تعدادی خودروی ذرهی بمب‌گذاری شده و اسناد نیز کشف و ضبط شد. در این عملیات همچنین شماری از عناصر تروریستی کشته و زندانی شدند.

این مقام عراقی تصریح کرد: نیروهای عراق همچنین موفق به ورود به مناطقی شدند که از دو سال پیش متروکه شده بود و داعش به دنبال حوادث سال ۲۰۱۴ از این مناطق سوء استفاده می‌کرد. مناطق مذکور مرکز مهمی برای آموزش و برنامه‌ریزی تروریست‌ها شده بود و بسیاری از عملیات‌های تروریستی در شهرهای مختلف عراق از همین مناطق آغاز شد و به دنبال آن شهرها یکی پس از دیگری به دست داعش افتاد.

یحی رسول ادامه داد: هدف از این عملیات پاکسازی و ارسال یک پیام رسانه‌ای دقیق و شفاف برای داعش است که عراقی‌ها تعقیب کردن تروریست ها را ادامه می‌دهند و تا بدین لحظه نیروهای ما در جریان عملیات اراده پیروزی بیش از نیمی از منطقه صحراء را پاکسازی کرده‌اند.

وی افزود: هماهنگی بسیار خوبی میان ارتش و حشد شعبی وجود دارد و این عملیات تا زمانی که غده‌های سرطانی داعش از بین نروند، ادامه خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین