|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
"ری برارد"، یکی از شهروندانی که در ارتش کانادا و نیز تیم تیراندازی بوده و ۲۵ سال پیش به نیوزیلند مهاجرت کرده است، با تحویل یک اسلحه تهاجمی، به گزارشگران می‌گوید که در جامعه مدرن، جایگاهی برای تسلیحات نظامی وجود ندارد.
پس از کشتار مسلمانان در مسجد کرایست‌چرچ نیوزیلند و در پی طرح تحویل سلاح که جهت رهایی این کشور از تسلیحات نیمه‌اتوماتیک ارائه شده، امروز (شنبه) نیوزلندی‌ها سلاح‌های گرم خود را به پلیس تحویل دادند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین دور از تحویل تسلیحات که قرار است در سراسر کشور انجام شود  و بیش از ۲۵۰ مجموعه را شامل می‌شود، در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند انجام گرفت؛ این شهر کمتر از چهار ماه پیش، شاهد به قتل رسیدن ۵۱ نفر از مسلمانان در حمله با سلاح گرم بود.

دولت نیوزیلند، با حمایت احزاب اپوزیسیون، به سرعت برای اعمال محدودیت بر قوانین حمل اسلحه اقدام کرد.

استوارت ناش، وزیر پلیس نیوزیلند اعلام کرده است که هدف از این اعمال محدودیت، " حذف خطرناک‌ترین اسلحه‌ها" است.

امروز تحت نظارت پلیس مسلح، ۱۶۹ نفر از صاحبان سلاح‌ها، ۲۲۴ اسلحه و ۲۱۷ قطعه مختلف مربوطه را تحویل دادند که تمام آن‌ها تحت پرس هیدرولیک، نابود شدند. گفتنی است که مبلغ پرداختی به صاحبان این سلاح‌ها، بیش از ۲۹۰ هزار دلار بوده است.

طبق اعلام مایک جانسون، یکی از فرماندهان پلیس ناحیه‌ای، در منطقه کانتربری نیوزیلند –که کرایست‌چرچ بخشی از آن است- نام ۹۰۳ نفر جهت تحویل ۱۴۱۵ اسلحه‌ ثبت شده است.

وی گفته است که پلیس، بازخورد مثبتی از صاحبان تسلیحات گرفته و آن‌ها نیز معتقدند که این اقدام، رویه‌ای مطلوب و به نفع خودشان است.

"ری برارد"، یکی از شهروندانی که در ارتش کانادا و نیز تیم تیراندازی بوده و ۲۵ سال پیش به نیوزیلند مهاجرت کرده است، با تحویل یک اسلحه تهاجمی، به گزارشگران می‌گوید که در جامعه مدرن، جایگاهی برای تسلیحات نظامی وجود ندارد.

حال، صاحبان سلاح‌های مجوزدار شش ماه فرصت دارند تا سلاح‌های خود را با توجه به طرح جدید تحویل دهند. در غیر این صورت پس از گذشت شش ماه مصونیت از تعقیب قانونی این افراد در صورت مالکیت سلاح با ۵ سال حبس مواجه خواهند بود.

برنتون تارانت عامل حمله به دو مسجد کرایست‌چرچ و کشتار ۵۱ مسلمان مجموعه‌ای از پنج اسلحه مختلف شامل دو اسلحه تهاجمی نیمه‌اتوماتیک نگهداری می‌کرد.

او درخصوص اتهامات تروریستی، در کنار اتهام قتل ۵۱ تن و تلاش برای قتل ۴۰ تن دیگر، ادعای بی‌گناهی کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین