|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
مسؤولان سفارت عربستان در واشنگتن به این روزنامه تکذیب کردند که رهبران عربستان از تصمیم امارات عصبانی هستند. این مقام گفت: رهبران عربستان و امارات به لحاظ استراتژیک بر سر اهداف در یمن همسو هستند.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا امروز (جمعه) نوشت: مسؤولان دفتر سلطنتی عربستان شخصا در تلاش برای منصرف کردن امارات در زمینه کاهش نیروهایش در یمن مداخله کرده‌اند. منابع دیپلمات به این روزنامه گفتند، سعودی‌ها از تصمیمات امارات درباره کاهش نیروهایش در یمن بسیار ناامید شده‌اند.

 نیویورک تایمز نوشت، امارات نیروهایش را بعد از اینکه دریافت جنگ نابودکننده یمن تبدیل به فاجعه انسانی شده که هیچ دستاوردی برایش ندارد در یک روند سریع کاهش داده و از این کشور خارج می‌کند.

این روزنامه به نقل از مقامات غربی آگاه به جزئیات نوشت: کاهش تعداد نیروهای اماراتی عملاً رخ داده و آنها تمایل به خروج از جنگ دارند حتی اگر این تصمیم هم‌پیمانان سعودی‌شان را عصبانی کند.

نیویورک تایمز افزود: اماراتی‌ها از اعلام تصمیم خروج به طور علنی اجتناب کرده‌اند تا از میزان عصبانیت همتایان سعودی‌شان بکاهند اما دیپلمات‌های غربی اشاره کرده‌اند، سعودی‌ها در نتیجه تصمیم امارات بسیار ناامید هستند و مسؤولان ارشد دفتر سلطنتی تلاش کردند تا مسؤولان اماراتی را از خروج منصرف کنند.

مسؤولان سفارت عربستان در واشنگتن به این روزنامه تکذیب کردند که رهبران عربستان از تصمیم امارات عصبانی هستند. این مقام گفت: رهبران عربستان و امارات به لحاظ استراتژیک بر سر اهداف در یمن همسو هستند.

یک مسؤول به صورت ضمنی به حصول عقب‌نشینی اذعان کرد و آن را تغییر تاکتیتکی که معمولاً در جریان حملات رخ می‌دهند، عنوان کرد که با هماهنگی با ائتلاف انجام می‌گیرد.

این مقام افزود: هر گونه خلأ که خروج امارات به جا بگذارد توسط نیروهای یمنی وابسته به نیروهای دولت مستعفی که توسط امارات آموزش داده شده‌اند، پر خواهد شد.

یک مقام اماراتی نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت، خروج برای نشان دادن تمایل به حمایت از آتش بس شکننده‌ای است که توسط سازمان ملل در الحدیده حاصل شده است.

وی افزود: تعهد ما به یمن همچنان پابرجاست و نیروهای اماراتی ۹۰ هزار سرباز دولت مستعفی را آموزش داده‌اند.

مایکل استیفنز از موسسه‌ای تحقیقاتی در لندن می‌گوید، خروج امارات عربستانی‌ها را به درک این حقیقت وامی‌دارد که این جنگ شکست خورده است و طرفین اصلی ائتلاف سعودی هیچ ایده‌ای برای موفقیت در یمن ندارند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین