|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
قدرتمندترین ناو جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به دلیل وجود نشتی مجبور به بازگشت به بندر پورت موث شد.
 قدرتمندترین ناو جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به دلیل وجود نشتی مجبور به بازگشت به بندر پورت موث شد.

به گزارش دیلی میل، ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت، بزرگترین و قدرتمندترین ناو جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به دلیل پیدا شدن نشتی مجبور به بازگشت به بندر پورت موث شد و برای دومین بار طی ۱۹ ماه گذشته از سرویس خارج شد.

ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت ماه گذشته و به منظور برگزاری یک سفر آموزشی دریایی ۵ هفته‌ای پایگاه دریایی پورت موث را ترک کرد. با این حال این ناو هواپیمابر ۳.۱ میلیارد پوندی که قرار بود این هفته به بندر همشایر وارد شود، به دلیل سوراخ شدن مجبور به لغو ادامه سفر خود شد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با جزئی خواندن مشکل نشتی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت اعلام کرد شرکت سازنده این کشتی برای تخلیه مقدار آب اندکی جمع شده در این ناو اقدام خواهد کرد. او افزود تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.این تازه‌ترین مشکلی است که ناو قدرتمند اچ ام اس ملکه الیزابت با آن روبرو شده است. پیشتر نیز این ناو به دلیل مشکلات مشابه از سرویس خارج شده بود.

بزرگترین ناو جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۴ توسط ملکه الیزابت دوم نامگذاری شد. این ناو هواپیمابر ظرفیت حمل ۴۰ هواپیما را دارد. ناو ملکه الیزابت تنها به منظور نشست و برخاست هواپیما‌های نظامی عمود-پرواز و هواپیما‌های نظامی نشست و برخاست کوتاه همچون جنگنده بمب‌افکن اف-۳۵ و هلیکوپتر مرلین طراحی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین