کد خبر: ۲۷۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
تیم تحقیقاتی جدید سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای بررسی 9 مورد حمله شیمیایی در سوریه آغاز به کار کرد.
 تیم تحقیقاتی جدید سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای بررسی 9 مورد حمله شیمیایی در سوریه آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس، منابعی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (مستقر در لاهه) از آغاز به کار تیم تحقیقاتی جدید برای بررسی 9 مورد حمله شیمیایی در مناطق مختلف سوریه خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری رویترز گفتند که اعضای تیم تحقیقاتی جدید صلاحیت این را دارند تا کسانی که در این حملات شیمیایی نقش دارند را مشخص کرده و معرفی کنند.

تیم تحقیقاتی جدید در اولین مورد، قصد دارند حمله شیمایی در شهر دوما (به تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷) در حومه دمشق را مورد بررسی قرار دهند.

این برای اولین بار است که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، قرار است عاملان یک حمله شیمیایی را معرفی کند. از سال ۱۹۹۷ که این سازمان بعنوان هیأت فنی «کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی» تأسیس شد، تنها وظیفه آن این بود که عدم یا اثبات وقوع یک حمله شیمیایی را مشخص کند.

تشکیل این تیم تحقیقاتی در ماه گذشته میلادی (ژوئن) با وظیفه جدیدی که برایش تعریف شده، بحث و جدل‌های بسیاری را به همراه داشت و موجب چند دستگی درون سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شد.

در سال‌های اخیر ادعای حملات شیمیایی در مناطق مختلف سوریه به ابزار تبلیغاتی و بهانه‌جویی علیه دولت قانونی سوریه تبدیل شده است.

سال گذشته «حمله شیمیایی دوما» در شرایطی صورت گرفت که تنها چند روز پیش از این حمله کشورهای غربی اعلام کرده بودند در صورت انجام حمله شیمیایی، سوریه را هدف قرار می‌دهند. همزمان روسیه و دولت سوریه هشدار دادند که گروه‌های تروریستی در تلاش هستند تا با صحنه‌سازی یک حمله تروریستی، دمشق را در مظان اتهام قرار داده و راه را برای درگیری نظامی هموار کنند.

دولت روسیه نیز بارها با اعلام اینکه گروهک «کلاه سفیدها» در پشت حملات شیمیایی به «دوما» قرار دارند، از کارشکنی چندین باره آمریکا در خصوص تحقیقات بین‌المللی از این منطقه خبر داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین