|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۷۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها ممکن است بتوانند همه منابع طبیعی ما را تحریم کنند، کما اینکه نفت ما را تحریم کرده‌اند اما آنان نمی‌توانند فکر و اندیشه شما جوانان را تحریم کنند و این راه پیشرفت و توسعه کشور ماست که از سرمایه انسانی‌مان استفاده کنیم.
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها ممکن است بتوانند همه منابع طبیعی ما را تحریم کنند، کما اینکه نفت ما را تحریم کرده‌اند اما آنان نمی‌توانند فکر و اندیشه شما جوانان را تحریم کنند و این راه پیشرفت و توسعه کشور ماست که از سرمایه انسانی‌مان استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه - ۱۹ تیرماه) طی سخنانی در مراسم رونمایی از طرح‌های کارآفرینی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان اینکه باید زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوانان‌مان را فراهم آوریم، اظهار کرد: پیامی که از جمع کارآفرینان به جامعه باید اعلام شود این است که زمینه جدیدی از کسب و کار در دنیا به وجود آمده است که نباید از آن غافل شویم. امروز در دوران انقلاب ارتباطی قرار گرفته‌ایم و باید به دولتمردان گوشزد کنیم که فرصت‌ها در این زمینه به سرعت می‌گذرد و باید تلاش کنیم که سهم خود را از این فضا داشته باشیم.

وی افزود: کشور ما شاهد تحرکات خوبی در کسب و کار است اما فضای جلسه امروز با سایر جلسات گذشته کاملاً متفاوت بود. ما کشورمان منابع زیادی دارد و یکی از آنها مردم دانا، جوانان خلاق و سرمایه انسانی است که در اختیارمان قرار دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: این سرمایه انسانی قادر است که ایران را به قله‌ها برساند و به سمت پیشرفت هدایت کند، آمریکایی‌ها ممکن است بتوانند همه منابع طبیعی ما را تحریم کنند، کما اینکه نفت ما را تحریم کرده‌اند اما آنان نمی‌توانند فکر و اندیشه شما جوانان را تحریم کنند و این راه پیشرفت و توسعه کشور ماست که از سرمایه انسانی‌مان استفاده کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: مهمترین کاری که باید در دولت و وزارت ارتباطات انجام شود این است که نقشه راه مطمئنی برای ایران دیجیتال و هوشمند فراهم شود و زیرساخت مورد نیاز از جمله پهنای باند برای آن پیش بینی شود که البته دولت در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرد و مدیرانی که به دنبال آن بودند فشارهای زیادی تحمل کردند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فرار مغزها رخ دهد، تاکید کرد: ما در این مدت تلاش کردیم شرایطی فراهم کنیم که مغزها در ایران بمانند و حتی کسانی که از ایران مهاجرت کرده‌اند شرایط شأن فراهم شود تا به کشور بازگردند.

جهانگیری تصریح کرد: کارآفرینی کار مهمی است و تلاش مستمر و بینش قوی می‌طلبد و من به عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری می‌گویم باید مدیران تحول پذیر و ریسک‌پذیری را برای تغییر مقررات داشته باشیم تا با استفاده از آنان شرایط انعطاف پذیری را در اقتصاد کشور فراهم کنیم و با چنین مدیرانی ارتباط بگیریم.

وی افزود: باید با کمک هم مقاومت در برابر تغییرات را از میان ببریم. آینده اقتصاد کشور و مردم در همینجا شکل می‌گیرد و مردم باید از آن حمایت کنند. وقتی سیستم کسب و کارهای جدید در کشور ایجاد شود و افزایش یابد آن وقت مردم علاوه بر افزایش کسب و کارها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

جهانگیری ادامه داد: در شرایط فعلی کشور اشتغالی که برای نسل جوان تحصیل کرده فراهم می‌آوریم باید مناسب با آنان باشد نه اینکه به روش سنتی بخواهیم با اخراج کارگران افغانستانی برای آنان شغل ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری در پایان گفت: حتماً دولت تمام قد از این گونه کسب و کارها و گسترش آن حمایت می‌کند و امیدوارم با همکاری وزارت ارتباطات شاهد افزایش موفقیت‌ها در این بخش باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین