|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در جریان نشست با مسئولان کُرد تحت حمایت این کشور در دیرالزور سوریه اعلام کرد که در این کشور باقی خواهند ماند.
 فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در جریان نشست با مسئولان کُرد تحت حمایت این کشور در دیرالزور سوریه اعلام کرد که در این کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش فارس، یک هیئت آمریکایی به ریاست «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه بعدازظهر سه‌شنبه وارد پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور (شرق سوریه) شد.

این مسئولان آمریکایی با اعضای نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» دیدار کردند. این نهاد، شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد تحت‌الحمایه آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که قسم اعظمی از شرق و شمال شرق سوریه را در تصرف خود دارند.

پایگاه خبری معارض «سمارت» گزارش داد که دو نشست در این میدان برگزار شد که در آن، علاوه بر جفری، «ویلیام روباک»  سفیر سابق آمریکا در بحرین و همچنین فرمانده ارتش آمریکا در سوریه و عراق حضور داشتند.

«غسان الیوسف» و «لیلى الحسن» نیز رؤسای مشترک نهاد موسوم به «شورای مدانی دیرالزور» بودند که به همراه شماری از عشایر دیرالزور در این نشستها مشارکت داشتند. شورای دیرالزور نهاد وابسته به شورای دموکراتیک است.

این شورا مدعی شد که جفری در جریان این نشست‌ها، به آنان گفته است که نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی خواهند ماند.

فرستاده ویژه آمریکا همچنین ادعا کرد که «آمریکا در راستای جذب نیروهای زمینی از کشورهای ائتلاف [آمریکا] فعالیت می‌کند» تا به زعم خود با گروه تروریستی داعش مبارزه کند.

جفری یکشنبه هفته جاری گفته بود که آمریکا منتظر پاسخی از سوی آلمان برای اعزام نیروهای آموزشی، کارشناسان لجستیک و تکنسین‌های ارتش آلمان است تا از نیروهای دموکراتیک حمایت کند.

وی اخیرا به برلین رفته بود تا از آلمانی‌ها بخواهد با کمک‌های نظامی و مالی از آمریکا حمایت کنند. او در این مورد گفت: «ما در جستجوی داوطلب‌هایی هستیم که می‌خواهند اینجا  به همراه دیگر شرکای ائتلاف مشارکت داشته باشند» (جزئیات بیشتر).

«اشتفان‌ زایبرت» سخنگوی دولت آلمان هم دوشنبه 17 تیر ماه ضمن مخالفت با اعزام نیروی زمینی به سوریه، گفت: «من می‌گویم که دولت به دنبال پیگیری اقدامات کنونی در ائتلاف ضد داعش است و این به نیروی زمینی ارتباطی ندارد».

در راستای افزایش مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی سوریه، یک هیئت سوئدی نیز اواخر خرداد ماه گذشته به شمال شرق سوریه سفر و با نمایندگان احزاب کُرد سوریه دیدار کرد.

«سنحریب برصوم» رئیس مشترک حزب «الاتحاد السریانی» اعلام کرد که در جریان این نشست، «مکانیزم توسعه فعالیت در [مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد] در شمال شرق سوریه بررسی و برنامه‌های آتی برای ارائه کمک لازم» به شبه‌نظامیان کُرد و نهاد موسوم به «خودمختاری کُرد» بررسی شد.

در راستای حمایت از تمایلات جدایی‌طلبانه شبه‌نظامیان کُرد، «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس، «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و روباک 23 خرداد ماه جاری وارد دیرالزور در شرق سوریه شدند.

این مسئولان سعودی و آمریکایی در پایگاه آمریکا در میدان العمر با مسئولان و افراد سرشناس محلی و برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه نشست برگزار کردند؛ نشستی که به گفته کارشناسان، از یک طرح سعودی-آمریکایی دیگر حکایت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین