|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
سیداحمد نجفی گفت: برای رونق‌بخشی به سینمای کودک، بخش خصوصی باید دغدغه‌های فرهنگی خود را در این زمینه به کار گیرد و برای ساخت فیلم جذاب کودک تلاش کند.
احمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما با اشاره به رونق و استقبال از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در سال‌های اخیر گفت: باید فضایی در سینمای کودک به وجود بیاوریم که به صورت خود جوش امکان تولیدات سینمای کودک فراهم شود و بخش دولتی هم باید تا حد نیاز به حوزه تولید فیلم کودک ورود کند.

این بازیگر با اشاره به لزوم استفاده از کارگردان‌هایی که تجربه ساخت فیلم کودک دارند،افزود: حضور چنین کارگردان‌هایی در چرخه تولید باعث می‌شود تا فیلم‌های مناسب تولید شود. بحث مهم دیگر، توجه مدیران جشنواره به ایجاد پشتوانه برای اکران فیلم‌های کودک است که معمولا بعد از حضور در جشنواره مجالی برای اکران پیدا نمی‌کنند.

تهیه کننده فیلم «فیتیله و ماه پیشونی» با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در تولید فیلم کودک اظهار داشت: چون بخش خصوصی به بازگشت سرمایه‌اش فکر می‌کند ، می‌تواند دغدغه‌های فرهنگی خود را در این زمینه به کارگیرد و برای ساخت فیلم کودک جذاب تلاش کند.

وی در خاتمه اظهار داشت: بر آیند چنین رویکردی مثل دهه شصت و هفتاد، منجر به تولیدات پرمخاطبی می‌شود که پای خانواده و بچه‌ها را به سینما می‌کشاند و رونق اقتصادی را به همراه می‌آورد. طبیعی است که با وجود چنین فیلم‌هایی، جشنواره فیلم کودک نیز به رونق بیشتری می‌رسد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین