|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
یسرائیل هیوم نوشت، روابط میان اسرائیل و کشورهای خلیج فارس به بالاترین سطح جدیدی از ارتباط رسیده است چرا که رژیم صهیونیستی علناً در مسیر برقراری روابط میان خود و این کشورها در حال حرکت است.
 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند،‌ عربستان به هواپیمای ویژه حامل وزیر خارجه این رژیم اجازه داد از حریم هوایی خود برای سفر به امارات جهت مشارکت در کنفرانس محیط زیست استفاده کند.

 این رسانه‌ها اعلام کردند، مقامات سعودی همچنین در ماه اکتبر به هواپیمای حامل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اجازه داده بودند در سفرشان به عمان از آسمان ریاض عبور کنند و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی خود در گروه موسوم به «مسیحیان متحد برای اسرائیل» بر این اقدام ریاض تاکید کرد. وی گفت: پس از گذشت یک سال از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، اسرائیل روابط بی‌سابقه‌ای با شرکای ما در خاورمیانه دارد و نتانیاهو نخستین سفر رسمی خود را به عمان انجام داد و تقریباً با هیچ واکنشی در میان مردم عرب روبرو نشد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اجازه عربستان به عبور هواپیماهای غیرنظامی میان اسرائیل و هند از حریم هوایی خود را یادآور شد و اینکه اسرائیل پشت پرده با حمایت آمریکا به دنبال کسب موافقت سعودی‌ها برای استفاده هواپیماهای شرکت هواپیمایی العال اسرائیل از حریم هوایی عربستان به سمت خاور دور است که به این ترتیب مدت زمان پروازها و هزینه‌ها کاهش خواهد یافت. در همین حال شرکت "فیلیپین ایرلاینز" فیلیپین رسماً از عربستان درخواست کرده است اجازه دهد هواپیماهایش از حریم هوایی این کشور به مقصد اراضی اشغالی استفاده کنند.

در راستای عادی‌سازی روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و اسرائیل روزنامه "یسرائیل هیوم" نزدیک به نتانیاهو نوشت، تحول خوبی در خاورمیانه درحال رخ دادن است، برای نخستین بار در جهان عرب دیگر به اسرائیل به دیده منفی نگاه نمی‌شود و این مساله در واقعیت با سفر بازرگانان، ورزشکاران، دانشگاهیان و کارشناسان اسرائیلی به کشورهای خلیج فارس نمود پیدا کرد.

بولتون در این خصوص گفت: ورزشکاران اسرائیل ۲۲ مدال در بازی‌های المپیک دبی به دست آوردند و این به لطف حمایت قاطعانه و نامحدود ما از اسرائیل محقق شد.

یسرائیل هیوم نوشت، روابط میان اسرائیل و کشورهای خلیج فارس به بالاترین سطح جدیدی از ارتباط رسیده است چرا که رژیم صهیونیستی علناً در مسیر برقراری روابط میان خود و این کشورها در حال حرکت است.

این روزنامه در ادامه نوشت، موج سفرهای اسرائیلی‌ها به خلیج فارس بیانگر مرحله مورد نظر و پیشرفت اساسی در سطح سیاسی و مقدمه‌ای برای سفرهای آتی است که اخیراً مقدمات آنها فراهم شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین