|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
نماینده ویژه پوتین گفت: بدون تامین منافع ایران امکان دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه وجود ندارد.
 نماینده ویژه پوتین گفت: بدون تامین منافع ایران امکان دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه وجود ندارد.

به گزارش مهر، الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه بعد از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه ای با وی گفتگو کرد.

سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه وبرای ارائه گزارش از اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، امریکا و رژیم صهیونیستی که در سرزمینهای اشغالی برگزارگردید انجام شده است.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به روند مثبت و رو به گسترش همکاری ها میان ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و متحد راهبردی اظهار داشت: مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی چون برجام، تجاوز پهپاد امریکایی به اسمان ایران، حضور قانونی ایران در سوریه و راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفت کش حامل نفت ایران در جبل الطارق قابل تقدیر است.

وی با تبیین تلاش آمریکا برای افزایش تنش و ناامنی در منطقه با هدف فروش بیشتر سلاح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم اقدامات سیاسی و دفاعی برای جلوگیری از شکل گیری بی ثباتی در منطقه از منافع و امنیت خود با قاطعیت دفاع خواهدکرد.

الکساندرلاورنتیف در این دیدار با اشاره به اقدامات رسانه ای گسترده ای که برای تبدیل نمودن اجلاس سه جانبه روسیه، امریکا و اسراییل به روندی بر علیه ایران انجام شدتاکید کرد: مواضع روشن و صریح روسیه در خصوص حضور قانونی ایران در سوریه و مخالفت با سیاست ناکارامد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی به طرفهای شرکت کننده در اجلاس اعلام شد.

وی افزود: در این اجلاس به صراحت اعلام شدکه ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه، دوست و شریک راهبردی روسیه بوده و بدون در نظر گرفتن نقش و منافع این کشور نمی شود به مدل امنیتی موثر و پایداری رسید.

نماینده ویژه پوتین با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت تهران به صورت یکجانبه و بدون بهره مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما در کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین