|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه خرابی موضعی مرمت شد، گفت: مهندسان و کارشناسان آسفالت تمامی بزرگراه‌ها و مسیر BRT را اسکن کرده و ضمن برداشت خرابی نسبت به تعیین وضعیت آن‌ها اقدام کردند.
 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از مرمت زیرساختی آسفالت بزرگراه یاسینی خبر داد.

 مهندس صفا صبوری دیلمی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با ارائه گزارشی از روند آسفالت معابر شهر تهران با بیان اینکه از اواخر سال گذشته و با ایجاد تغییرات در حوزه عمرانی شهرداری تهران رویکردمان را در مورد نگهداری معابر تغییر دادیم، گفت: همان طور که می‌دانید شهرداری تهران گرفتاری مالی و اعتباری زیادی دارد به گونه‌ای که حتی برخی مناطق برای خرید آسفالت با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که ۱۱۰ کیلومتر معابر آسفالتی در تهران داریم، گفت: سطح آسفالت شهر تهران حدود ۱۱ میلیون مترمربع بود که باید نگهداری می‌شد و اگر عمر آسفالت را ۱۰ سال در نظر بگیریم، باید سالی ۰.۱ آسفالت ترمیم و مرمت می‌شد که بیش از یک میلیون تن آسفالت برای مرمت آن احتیاج داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ هدف‌گذاری ما یک میلیون آسفالت بود، گفت: به مناطق شهرداری ابلاغ کردیم که تهیه آسفالت بر عهده معاونت حمل و نقل است که آسفالت را در کارخانه‌های خود تولید کرده و کنترل کیفیت در مبدأ انجام شد.

وی با بیان اینکه براساس هدف‌گذاری اعلام کردیم تا اوایل تیرماه می‌بایست ۲۵۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر تهران استفاده شود، گفت: با اینکه در تهران حدود ۱۵ تا ۲۰ روز بارندگی شدید و تعطیلی داشتیم اما خوشبختانه روز گذشته از مرز بهسازی ۲۵۰ هزار تن آسفالت گذشتیم و امروز جشن آن برگزار می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه خرابی موضعی مرمت شد، گفت: مهندسان و کارشناسان آسفالت تمامی بزرگراه‌ها و مسیر BRT را اسکن کرده و ضمن برداشت خرابی نسبت به تعیین وضعیت آن‌ها اقدام کردند.

صبوری با بیان اینکه نوع مداخله در آسفالت معابر بسته به بررسی‌ها متفاوت است، گفت: هفت نوع مداخله برای آسفالت‌ها در نظر گرفتیم که براساس نظر کارشناسان درگیری، لکه‌گیری سطحی، لکه‌گیری عمقی، تراش و روکش و… بر روی آسفالت‌ها انجام می‌شود که امید است تا اواخر اسفندماه بتوانیم به هدف یک میلیون تن آسفالت در تهران برسیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد در تابستان و مهرماه که طول روز بیشتر و هوا گرم‌تر است حجم عملیات را افزایش دهیم، گفت: در معابر BRT و به خصوص در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس چون بار ترمز اتوبوس زیاد است شاهد چین‌خوردگی در اطراف ایستگاه هستیم که نوع مداخله ما در حریم صد متری برخی ایستگاه‌های BRT متفاوت است که نسبت به برداشت آسفالت اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عمر آسفالت را نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که تاکنون سیستم پایش مکانیزه نداشتیم به ایسنا گفت: اما در طرح آسفالت معابر تهران در سال ۹۸ نسبت به نقطه‌گذاری و پایش آسفالت اقدام خواهیم کرد چرا که اگر هر سال پایش مکانیزه داشته باشیم می‌توانیم از لحاظ علمی علاوه بر سنجش کیفیت آسفالت نسبت به تخمین عمر آن اقدام کنیم و برای اولین بار سیستم GIS را در آسفالت‌ریزی سال ۹۸ فعال کردیم تا سیستم مدیریت روسازی نیز سنجش شود.

صبوری درباره شناسایی معابر پایتخت که نیازمند آسفالت هستند نیز با بیان اینکه اطلاعات ما از طریق گزارش‌های مردمی به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ است، گفت: ۲۵ هزار نقطه لکه‌گیری شده است که همه آن‌ها پیرو دستورات مردمی است. هر چند که مناطق نیز گشت و کنترل دارند و نسبت به رصد وضعیت روکش آسفالت‌ها اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوع مداخله در داخل بزرگراه‌ها و خطوط BRT با دستگاه‌های مکانیزه وزارت راه و روش‌های علمی دانشگاه پلی‌تکنیک متفاوت است، گفت: همه بزرگراه‌های تهران را پایش کردیم و ۴۸۰۰ کیلومتر برداشت مکانیزه با عرض سه متر داشتیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه بار مالی آسفالت برای یک میلیون تن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: البته سقف هزینه تقریبی است چرا که ممکن است به دلیل گران بودن دستمزدها، هزینه پخش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خرابی در آسفالت‌ها روزمره است، افزود: عوامل مؤثری در ایجاد ترک در آسفالت مؤثر است و بعد از آنکه یک آسفالت ترک ریز بردارد به مرور زمان ترک درشت‌تر و بعد آسفالت پوسته پوسته می‌شود و به همین دلیل بهسازی آسفالت معابر باید به صورت مداوم انجام شود و کاری است که تا سال‌های زیاد باید به صورت مداوم انجام شود.

صبوری درباره بیشترین آسفالت‌ریزی در مناطق تهران گفت: بیشترین تراش و روکش معابر براساس تناژ متعلق به منطقه ۵ است.

وی با بیان اینکه کار ویژه دیگری که در حوزه آسفالت فارغ از این یک میلیون تن آسفالت انجام داده‌ایم، بهسازی زیرساختی آسفالت بزرگراه یاسینی است ادامه داد: چرا که معتقدیم آسفالت بزرگراه یاسینی دچار اشکال زیرساختی بود و بر همین اساس دو پیمانکار به کار گرفته شده و قرار است آسفالت بزرگراه یاسینی به طور کل برچیده شود و پس از زیرسازی به روش بتن غلطکی، در برخی مسیرهای این بزرگراه از آسفالت پلیمری استفاده کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آسفالت کوچه‌ها نیز با بیان اینکه اولویت ما بهسازی آسفالت معابر و بزرگراه‌ها است، گفت: البته اگر کوچه‌ها مشکلاتی داشته باشند نیز از طریق شهرداری مناطق اصلاح خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین