|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
یکی از مقام‌های آمریکا با اعلام اینکه حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه طبق قوانین واشنگتن با وجود داشتن روابطی با (پ.ک.ک) یک سازمان تروریستی نیست، بر اهمیت حمایت آنکارا از این گروه در جنگ علیه گروه داعش تاکید کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از نظر قانونی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) متفاوت است.

نیروهای حفاظت مردمی شاخه نظامی این حزب،‌ در کنار یگان‌های حفاظت زنان آن مبارزه علیه داعش را در شهر کردنشین کوبانی که در مرزهای این کشور با ترکیه قرار دارد، رهبری می‌کنند.

هارف درباره حمایت از این حزب عنوان کرد: ما این مساله را برای دولت ترکیه روشن کرده‌ایم که به اعتقاد ما حمایت از گروه‌هایی مانند حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه متشکل از مبارزان و گروه کوچک غیر کرد برای عقب راندن داعش در جنگ‌های زمینی بسیار مهم است.

ترکیه روز گذشته کریدوری برای ورود به کوبانی و ورود پیشمرگ‌های کرد باز کرد. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مکررا تاکید می‌کند هیچ جای بحثی برای کمک به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه وجود ندارد و دولت ترکیه این حزب را یک گروه تروریستی همانند داعش می‌داند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد برخلاف ترکیه، واشنگتن فرق بسیاری بین پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه قائل است و این حزب را در بین گروه‌های تروریستی نمی‌داند.

اظهارات ماری هارف پس از کمک تسلیحاتی به کردها در جنگ علیه داعش صورت گرفت؛ اقدامی که وزیر امور خارجه آمریکا آن را "اقدامی زودگذر" برای پاسخ به شرایط بحرانی خواند. جان کری تاکید کرده بود همتایان ترکیه‌ای باید بدانند که این کمک به معنی تغییر در سیاست ایالات متحده آمریکا نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین