|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران گفت: ایران از ۱۸۵ کشور دنیا در ردیف ۱۴۵ سرمایه‌گذاری قرار دارد.
باقر اصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: جلسات کسب و کار می‌تواند یاور برنامه ریزان اقتصادی باشد. وی با بیان اینکه بر این مبنا، کمیسیون فضای کسب و کار را در اتاق بازرگانی مازندران شکل دادیم، تصریح کرد: وضعیت فعلی اقتصاد کشور، بسیار نامطلوب است.

اصفهانی با اشاره به اینکه می‌توان گفت که وضعیت اقتصادی کشور از ۱۳۰۰ به این سو، در بدترین شرایط قرار دارد، متذکر شد: باید تعارف را کنار گذاشت و به واقعیت پی برد. این مسئول با بیان اینکه همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اقتصاد ایران سخن می‌گفتند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی بر اصلاح فضای کسب و کار تاکید داشت. وی با اشاره به اینکه هشت میلیون جویای کار در کشور داریم، افزود: تولید ناخالص ملی ۵.۴درصد رشد منفی داشته و قدرت خرید مردم ۱.۳ تا ۱.۸درصد کاهش یافته و حل این موضوع، کار ساده‌ای نیست. اصفهانی گفت: از ۱۴۲۰ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران، ۷۲۰ میلیارد دلار در هشت سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه هر اندازه قوانین دست و پا گیر کمتر باشد، کشورها توسعه یافته‌تر هستند، ادامه داد: صدور مجوز کسب و کار در امارات یک روز و در ایران ۳۶۵ روز به طول می‌انجامد. مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران با طرح این پرسش که آیا مسئولان بد عمل می‌کنند یا قوانین مانع است، اظهار داشت: این قوانین است که دست و پای مسئولان را می‌بندد.

وی با بیان اینکه ایران از ۱۸۵ کشور دنیا در ردیف ۱۴۵ سرمایه‌گذاری قرار دارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. اصفهانی با اشاره به اینکه در هشت سال اخیر ۴۲۰ میلیارد دلار واردات در کشور انجام شده است، گفت: در سال ۸۹ فقط ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار واردات میوه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر شاخص کسب و کار از ۱۸ کشور منطقه در رده ۱۶ قرار داریم. مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت زمین ۹۰۰ و قیمت مسکن ۵۰۰ درصد افزایش یافته است. اصفهانی افزود: ایران از منظر امنیت سرمایه ‌گذاری در ردیف ۱۵۸ دنیا قرار دارد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین