|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نگهداری از راه ها و پل های کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار سالیانه نیاز است.
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نگهداری از راه ها و پل های کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار سالیانه نیاز است.

به گزارش مهر، عبدالهاشم حسن‌نیا عصر شنبه در حاشیه بازدید از محورهای سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر ماشین آلات فرسوده در راهداری، تولید خارج هستند و تأمین قطعات آن دشوار است از این رو با تقویت تولید کارخانه های داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم.

وی افزود: برای نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده و ۴۰۰ هزار دستگاه پل در کشور برای نگهداری این حجم سنگین از راه‌ها نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار سالیانه نیاز است که تنها حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان آن تأمین می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تعداد ماشین آلات راهداری در کشور ۹ هزار دستگاه با عمر متوسط بالای ۲۵ سال است و در سال‌های اخیر ۲۰۰۰ دستگاه از ماشین آلات مذکور نوسازی شده و بازسازی و نوسازی بقیه دستگاه‌های استراتژیک در دستورکار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد و اگر بتوانیم طی ۲ تا۳ سال آینده ۳۰۰۰ دستگاه دیگر را نوسازی کنیم برای ۱۰ سال آینده دیگر مشکلی در تامین ماشین آلات راهداری نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تأمین قیر یکی دیگر از چالش‌هایی است که راهداری با آن روبرو است و برای اجرای ۱۵۰۰۰ تن آسفالت و تأمین ۶۰۰ هزار کارخانه آسفالت در سطح کشور، نیازمند ۸۰۰ هزار تن قیر هستیم تا بتوان کیفیت جاده ها را به سطح قابل قبولی رساند.

حسن نیا افزود: تعداد پایانه های مرزی خراسان رضوی ۴ پایانه است که بار ترانزیت کشور را به کشورهای افغانستان و ترکمنستان برعهده دارند و سبزوار به دلیل قرار گرفتن بر سر کریدورهای ترانزیتی شمال شرق کشور نقش مؤثری را در این خصوص ایفا می کند لذا امیدواریم با توجه به کمبود اعتبارات ملی، با استفاده از اعتبارات استانی، بتوانیم بخشی از مشکلات محورهای این حوزه را حل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین