|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۶۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
این در حالی است که تیم‌ها با توپ های سال گذشته که کیفیت لازم را نداشت خود را برای مسابقات آماده کردند. هر چند که سازمان لیگ فوتسال اعلام کرده است که ۳۰۰ عدد از توپ‌های روز گذشته از طریق گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ترخیص شده و در اختیار تیم‌ها و هیات‌های فوتبال استانها و عوامل برگزاری مسابقات قرار داده خواهد شد.
  بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال در حالی از امروز پنجشنبه آغاز می شود که نبود منابع مالی کافی و آماده نبودن بعضی از تیم ها بر روی کیفیت این رقابت ها سایه افکنده است.

فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال ۹۸-۹۹ از امروز با حضور ۱۴ تیم و دیدار اهورای بهبهان و مس سونگون ورزقان به عنوان بازی افتتاحیه آغاز می‌شود.

این در حالی است که تیم‌ها با توپ های سال گذشته که کیفیت لازم را نداشت خود را برای مسابقات آماده کردند. هر چند که سازمان لیگ فوتسال اعلام کرده است که ۳۰۰ عدد از توپ‌های روز گذشته از طریق گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ترخیص شده و در اختیار تیم‌ها و هیات‌های فوتبال استانها و عوامل برگزاری مسابقات قرار داده خواهد شد.

همچنین مشکلات مالی سبب شد تا بعضی از تیم ها با تاخیر خود را برای حضور موفق در لیگ برتر فوتسال آماده کنند.

«ستارگان ورامین» و «آذرش بندرعباس» از جمله تیم هایی هستند که به تازگی و در آستانه مسابقات با چند بازیکن قرارداد امضاء کردند تا آماده نبودن بیشتر رخ نمایی کند. همچنین وضعیت سرمربیگری تیم «شاهین کرمانشاه» هنوز مشخص نیست و از آنچه که کرمانشاهی ها بازیکن شاخص نیز جذب نکردند وضعیت این تیم در هفته نخست لیگ برتر فوتسال نابسامان است.
شرایط تیم «اهورا بهبهان» نیز به مانند شاهین کرمانشاه است و آنها علاوه بر اینکه این تیم از بازیکن شاخص بی بهره شده، تمرینات منظمی را پیش از حضور در رقابت ها پیگیری نکردند. تیم «ارژن شیراز» نیز به دلیل مشکلات مالی وضعیتش مشابه تیم های یاده شده است.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال برای حضور در جام ملت های آسیا و رقابت های جام جهانی، سال شلوغ و پربرنامه ای پیش رو دارد. بر همین اساس «محمد کاظم ناظم الشریعه» سرمربی تیم ملی از سازمان لیگ فوتسال خواسته تا بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال در دو روز ابتدایی هر هفته در اردوی تیم ملی حاضر شوند. اتفاقاً این طرح توسط مسئولان این نهاد تصویب شده است. اما باشگاه هایی که ملی پوش زیادی دارند از اجرایی شدن این شیوه گله کردند.

همچنین برگزاری اردوها ودیدارهای تدارکاتی تیم ملی را نیز باید به این برنامه ریزی اضافه کرد تا نبود بیشتر بازیکنان ملی پوش از کیفیت لیگ برتر فوتسال باز هم بکاهد.

باشگاهی مانند «مس سونگون» که در جام باشگاه های آسیا نماینده ایران است و در مردادماه باید به مصاف حریفان آسیایی خود در تایلند برود از جمله این معترضان است. «گیتی پسند اصفهان» نیز که همیشه از مدعیان قهرمانی لیگ بوده نیز به این برنامه ریزی معترض است.
«سعید عبدالله نژاد» بازیکن اسبق تیم ملی درگفت و گو با ایرنا درباره اینکه چرا در فوتسال باشگاهی کشور، تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان از پیش مشخص هستند؟ گفت: ۱۰ بازیکن مطرح ملی پوش در این رشته بازی می‌کنند که هر سال یک تیم یا دو تیم باشگاهی آنها را به خدمت می‌گیرد تا قهرمانی آنها قطعی شود. حال یک سال مس سونگون تعداد بیشتری بازیکن ملی پوش دارد که قهرمان می‌شود و سالی دیگر گیتی پسند بازیکنان مطرح را جذب می کند تا سبب رسیدن آنها به کاپ قهرمانی می شود.

وی گفت: رقابت های فوتسال در بیشتر مواقع به صورت زنده از تلویزیون پخش نمی شود تا حامیان مالی نیز علاقه ای برای سرمایه گذاری و تبلیغات در فوتسال نشان ندهند.

او خاطرنشان کرد چنین شرایطی سبب می شود فوتسال باشگاهی در بازیکن سازی دچار نقصان و ضرر شود و قطعاً فوتسال ملی بیشتر از همه آسیب می بیند.

با این حال باید منتظر بود و دید شرایط تیم ملی فوتسال در رقابت های بین المللی و باشگاه های حاضر در بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر چگونه رقم زده می شود و چه حواشی از آنها خودنمایی خواهد کرد.

برنامه هفته نخست که به صورت همزمان ساعت ۱۸ برگزار می شود:
پنجشنبه ۱۳ تیرماه:
اهورای بهبهان - مس سونگون ورزقان

جمعه ۱۴ تیرماه:
شهروند ساری - سن‌ایچ ساوه
مقاومت البرز - سوهان محمدسیمای قم
ستارگان ورامین - فرش‌آرای مشهد
لبنیات ارژن شیراز - آذرخش بندرعباس
شاهین کرمانشاه - شرکت ملی حفاری اهواز
گیتی‌پسند اصفهان - هایپرشهر شاهین‌شهر
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین