|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
اخبار غیررسمی حکایت از توافق دو حزب عمده کرد عراقی برای تعیین استاندار جدید کرکوک و تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان عراق در زمان تعیین شده، دارند.
 اخبار غیررسمی حکایت از توافق دو حزب عمده کرد عراقی برای تعیین استاندار جدید کرکوک و تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان عراق در زمان تعیین شده، دارند.

سرتیپ ویسی روزنامه نگار کرد عراقی با اعلام توافق دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق برای تعیین استاندار جدید کرکوک گفت: دو حزب سرانجام نامزد مورد نظر اتحادیه میهنی کردستان عراق برای استانداری کرکوک را تایید و فرآیند تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان عراق در زمان تعیین شده به سرانجام می رسد.

اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرده بود تا زمانی که استاندار جدید کرکوک انتخاب نشود این حزب در دولت جدید اقلیم کردستان عراق مشارکت نخواهد کرد.

ویسی افزود: بدین ترتیب با موافقت حزب دموکرات کردستان عراق با یکی از نامزدهای مورد نظر اتحادیه میهنی برای کسب پست استاندار کرکوک مذاکرات دو حزب برای تشکیل دولت وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

این روزنامه نگار تصریح کرد: دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق نشست‌های داخلی خود را برای تعیین وزرای مورد نظر این حزب در دولت محلی اقلیم کردستان عراق آغاز کرده و به زودی افراد مورد نظر به مسرور بارزانی برای حضور در کابینه جدید معرفی خواهند شد.

مسرور بارزانی نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای کسب پست نخست وزیری اقلیم کردستان عراق است.

با توافق دو حزب، مسرور بارزانی می تواند فهرست کابینه خود را در دو هفته آتی برای تأیید به پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق معرفی کند.

دولت اقلیم کردستان عراق در شرایطی بعد از گذشت هشت ماه می‌رود فعالیت خود را آغاز کند که سایه اختلافات احزاب کردی برای کسب پستهای سیاسی بر فرآیند تشکیل دولت سنگینی کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین