|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
حملات مداوم «کاملا هریس» به «جو بایدن» در اولین مناظره رسمی دموکرات‌ها، به صعود او در رده‌بندی محبوب‌ترین نامزدهای دموکرات در نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» منجر شده است.
 حملات مداوم «کاملا هریس» به «جو بایدن» در اولین مناظره رسمی دموکرات‌ها، به صعود او در رده‌بندی محبوب‌ترین نامزدهای دموکرات در نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» منجر شده است.

به گزارش فارس، پس از اولین مناظره رسمی نامزدهای حزب دموکرات که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، بسیاری از کارشناسان «کاملا هریس» را که توانست «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به شدت به چالش بکشد، پیروز قطعی مناظره نخست معرفی کردند؛ به نظر می‌رسد افکار عمومی آمریکا نیز با این ارزیابی موافق است.

بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» که پس از مناظره و با مشارکت حامیان حزب دموکرات صورت گرفته، عملکرد بسیار ضعیف بایدن در پاسخ به سؤالات مکرر هریس در مورد سابقه حمایتش از سیاست‌های نژادپرستانه، هزینه هنگفتی برای وی داشته و ۱۰ درصد از محبوبیتش کاسته است. در حالی که در نظرسنجی پیشین سی‌ان‌ان ۳۲% شرکت‌کنندگان از بایدن حمایت می‌کردند، در نظرسنجی اخیر حمایت از او به ۲۲% کاهش یافته است، هرچند که او هنوز در این نظرسنجی صدرنشین رقابت دموکرات‌هاست.

در مقابل، هریس که در نظرسنجی پیشین تنها ۸% رأی داشت، با موضع‌گیری‌های تهاجمی‌اش نظر رأی‌دهندگان را به خود جلب کرده و اکنون با جلب حمایت ۱۷% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در رده دوم محبوب‌ترین نامزد دموکرات قرار گرفته است.

«الیزابت وارن» با ۱۵% و «برنی سندرز» با ۱۴% هم در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار دارند. هیچ‌یک از دیگر نامزدهای دموکرات در این بررسی نتوانسته‌اند بیش از ۵% آرا را کسب کنند.

دموکرات‌ها که امیدوارند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی را کنار بزنند، در این دوره از انتخابات ۲۴ نامزد دارند. ۲۰ نفر برتر این نامزدها در مناظره هفته گذشته که در دو شب و در دو گروه ۱۰ نفره برگزار شد، شرکت کردند.

هریس کیست؟

هریس که پس از مناظره اخیر بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، از سال ۲۰۱۷ به نمایندگی از کالیفرنیا عضو سنای آمریکاست. وی پیش از آن هم دادستان کالیفرنیا بوده و در سال‌های حضورش در سنا به نطق‌های آتشین و بحث‌های تند با اعضای دولت ترامپ مشهور شده است.

وی در سنای آمریکا از حامیان توافق هسته‌ای با ایران بوده و بعد از تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق، گفت چنین اقدامی «امنیت ملی ما را تضعیف کرده و ما را در میان نزدیک‌ترین متحدانمان منزوی می‌کند.» هریس همچنین توافق هسته‌ای با ایران را «بهترین ابزار موجود برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و اجتناب از درگیری نظامی فاجعه‌بار در خاورمیانه» توصیف کرده است. با این وجود، او از حامیان قانون موسوم به «مقابله با رقبای آمریکا از طریق تحریم» (کاتسا) بود که تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی وضع کرد.

او مانند دیگر سیاستمداران جریان اصلی آمریکا از حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و با لابی صهیونیستی «آیپک» (کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل) رابطه خوبی دارد. وی در سال ۲۰۱۷ در جریان گردهمایی این لابی، گفت: «فکر می‌کنم اسرائیل هرگز نباید موضوعی حزبی باشد. تا زمانی که من سناتور ایالات متحده باشم، هرآنچه بتوانم برای بسط حمایت دو حزبی از امنیت اسرائیل و حق اسرائیل برای دفاع از خود، انجام می‌دهم.» هریس با جنبش تحریم اسرائیل (بی‌دی‌اس) نیز مخالف است و از بانیان طرح سنای آمریکا در مخالفت با قطعنامه ۲۳۳۴ بوده است که گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین