|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۶۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
آستانی با انتقاد از ساماندهی خانه‌های مسافر و جارچیان به دست شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: معلوم نیست درآمد حاصل از ساماندهی خانه‌های مسافر به جیب چه کسانی می‌رود در حالی که همچنان ورودی شهر اردبیل با وجود جارچیان چهره‌ای نازیبا و زننده به خود گرفته است.
‌رئیس هیئت فوتبال شهرستان سرعین گفت: در صورتی که کمیسیون ماده پنج مجوز نهایی را برای احداث کمپ ورزشی تیم‌های ملی در سرعین صادر کند، گره به وجود آمده بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری باز خواهد شد.

‌رئیس هیئت فوتبال شهرستان سرعین گفت: در صورتی که کمیسیون ماده پنج مجوز نهایی را‌رضا آستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با واگذاری رایگان پنج هکتار از سوی مردم ورزش دوست سرعین به راحتی امکان احداث کمپ و دو زمین چمن فوتبال در شهر سرعین فراهم آمده تا این شهر به قطب گردشگری ورزشی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای صدور مجوز در احداث این کمپ ما تنها چشم‌انتظار صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ هستیم تا با تغییر کاربری که در این زمین دیم اتفاق می‌افتد، امکان احداث دو زمین چمن استاندارد برای تمرین و برپایی اردوهای تیم ملی فراهم آید که امیدواریم با همراهی و مساعدت مدیران جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ هر چه سریع‌تر زمینه مساعد احداث این کمپ فراهم آید.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان سرعین از مقام عالی استان خواست؛ تا با پیگیری و نظر مساعدی که نسبت به سرمایه‌گذاران دارند هر چه سریع‌تر فرصت سرمایه‌گذاری در احداث این کمپ در ویلادرق سرعین فراهم آید تا در بهترین و مناسب‌ترین شرایط این دو زمین چمن راه‌اندازی شده تا همه ساله شاهد حضور تیم‌های باشگاهی و ملی در سرعین برای اردوهای آمادگی آنها باشیم.

آستانی ادامه داد: علی دایی اسطوره فوتبال جهان و آسیا که خود از خطه اردبیل است قول مساعد داده تا در صورت صدور مجوزهای قانونی برای این زمین پنج هکتاری نسبت به راه‌اندازی چمن و سایر تأسیسات پای کار آمده و مساعدت ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهد.

وی بیان کرد: مسئولان ما مدام از جذب گردشگر به مقصد استان و تنوع گردشگری سخن به میان می‌آورند در حالی که یکی از بخش‌های مهم در توسعه این صنعت حضور تیم‌های مختلف ورزشی در سرعین در راستای رونق‌بخشی به هتل‌ها و مجموعه‌های مختلف گردشگری و افزایش سرانه درآمد مردم این منطقه است که در کنار تیم‌های داخلی ما حتی در فصول مختلف می‌توانیم میزبان تیم‌های خارجی نیز باشیم.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان سرعین گفت: احداث این کمپ و زمین چمن دوگانه در انتظار نظر مساعد مدیران حاضر در کمیسیون ماده ۵ است تا ما بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و بستر راه‌اندازی این مجموعه‌های ورزشی را فراهم آوریم.

آستانی افزود: بنده قول می‌دهم که با راه‌اندازی این مجموعه به راحتی می‌توانیم در همین شهر سرعین میزبان تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و … باشیم که با حضور این تیم‌ها حتی می‌توان آمادگی برگزاری مسابقات فوتبال جام سرداران آذربایجان را داریم تا در سرعین میزبان هزاران علاقمند به این تیم‌ها باشیم که از نزدیک در اردوی آمادگی این تیم‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: با وجود امکانات اقامتی در سرعین و امکانات محدود ورزشی در نیر کمتر تیمی راغب است تا فاصله این دو شهر را روزانه طی کرده و اردوی باشگاهی خود را در سرعین و نیر برپا کند که این شرایط مانع از آن شده که سرعین به مقصد حضور تیم‌های ورزشی در ایام آماده‌سازی آنها تبدیل شود.

ساماندهی خانه مسافر غیرقانونی انجام شده است

رئیس هیئت مدیره جامعه آب‌های درمانی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عمده سرمایه‌گذاران استان اردبیل به ویژه در شهرهای سرعین، خلخال و مشگین‌شهر بومی هستند در حالی که مسئولان و متولیان امر نه تنها به سرمایه‌گذاران غیر بومی بها نمی‌دهند بلکه از آنها رویگردان هستند.

آستانی خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌هایی همچون سولا و طلایه‌داران در سرعین به سرمایه‌گذاران بومی سبب شده تا این پروژه‌های گردشگری سال‌های متمادی بلاتکلیف بمانند در حالی که سرمایه‌گذاران بومی در همین سرعین مجموعه‌هایی چون ارشاد، رویال پارک، ژنرال، دره‌سوئی و … را با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و کلان شکل داده‌اند.

وی با انتقاد از برگزارکنندگان همایش اکو که سرمایه‌گذاران حوزه آب‌های گرم استان را نادیده گرفته و نسبت به آنها بی‌احترامی کردند، گفت: مسئولان باید رویکرد خود را تغییر دهند چرا که ما در گام اول باید رضایت سرمایه‌گذاران بومی را فراهم کنیم تا این امر خود زمینه تبلیغ برای سایر سرمایه‌گذاران را فراهم آورد.

رئیس هیئت مدیره جامعه آب‌های درمانی استان اردبیل افزود: بنده به نوبه خود به خاطر همتی که سرمایه‌گذاران بومی در سرعین داشتند آماده هستم دست آنها را ببوسم و اگر در این استان قرار است هتل پنج ستاره‌ای نیز ساخته شود بهترین محل آن سرعین و یا شهر اردبیل است که قطعاً با همت سرمایه‌گذار بومی این آرزو محقق شدنی است.

آستانی با بیان اینکه سال گذشته و برای کنفرانس بین‌المللی اکو در ترکیه به نمایندگی از آب‌های گرم کیشی‌زاده از سرمایه‌گذاران سرعینی حاضر بوده اما امسال در شهر خودمان هیچ دعوتی از مجموعه آب‌های گرم انجام نشده است، تصریح کرد: این جای تأسف دارد و متولیان حوزه گردشگری باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی به مصاحبه اخیر معاون گردشگری میراث فرهنگی در مورد غیرقانونی بودن فعالیت مراکز اقامتی و مجموعه آب‌های گرم به عنوان یک تشکل غیردولتی اشاره کرد و گفت: چنین اظهارنظرهایی فاقد وجاهت قانونی است چرا که ما براساس قانون فعالیت می‌کنیم و انحلال ما نیز تنها در حیطه اختیار دستگاه قضائی و در صورت اثبات تخلفات رخ داده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه آب‌های درمانی استان اردبیل افزود: میراث فرهنگی استان به جای اینکه این مجموعه‌ها را همراه و همسو با اهداف توسعه گردشگری بداند بیش از یک سال است که مانع از برگزاری انتخابات مراکز اقامتی و آب‌های گرم شده است و این امر خود تخلفی آشکار محسوب می‌شود.

آستانی با انتقاد از ساماندهی خانه‌های مسافر و جارچیان به دست شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: معلوم نیست درآمد حاصل از ساماندهی خانه‌های مسافر به جیب چه کسانی می‌رود در حالی که همچنان ورودی شهر اردبیل با وجود جارچیان چهره‌ای نازیبا و زننده به خود گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: اولویت فعالیت ما در حوزه سلامت تندرستی و سلامتی است و قطعاً حضور ما در نمایشگاه‌ها و شرایط تبلیغی به نفع توسعه استان خواهد بود اما در کنفرانس اخیر اکو حتی یک غرفه به مجموعه آب‌های گرم استان ارائه نشده بود تا بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین