کد خبر: ۲۶۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
رئیس سابق موساد ضمن اذعان به نقش آمریکا در بی‌ثبات شدن منطقه گفت که چشم اندازی برای دستیابی به صلح وجود ندارد.
 رئیس سابق موساد ضمن اذعان به نقش آمریکا در بی‌ثبات شدن منطقه گفت که چشم اندازی برای دستیابی به صلح وجود ندارد.

به گزارش فارس، رئیس سابق موساد یکشنبه و تنها چند روز پس برگزاری از نشست موسوم به کارگاه منامه در بحرین، گفت که چشم‌اندازی برای دستیابی به صلح برای تل آویو  یا منطقه وجود ندارد.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد گفت :«آیا در دورانی زندگی می‌کنیم که ما را به صلح و آرامش می‌برد؟ متاسفانه، چنین نمی‌اندیشم.»

پاردو از جمله منتقدان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حل مناقشه با فلسطین بزرگترین تهدید علیه امنیت اسرائیل است.

پاردو پیشتر نیز گفته بود که قطبی شدن جامعه، از جمله بزرگ‌ترین تهدید‌ها برای ادامه موجودیت رژیم صهیونیستی است. پاردو اظهار داشته بود که شکاف داخلی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود و ما به این سمت حرکت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، پایتخت بحرین روز‌های چهارم و پنجم تیر میزبان نشستی موسوم به «صلح برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن آمریکا یاد ‌شد. این طرح صلح ادعایی آمریکا که برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طراحی شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار 6 میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به نوشته جروزالم پست، رئیس سابق موساد در ادامه افزود که منطقه از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 بی‌ثبات بوده و برقراری ثبات بیشتر در هرکجا که کارشناسان از یک سال قبل امید به آن داشتند، میسر نشد.

رئیس سابق موساد در خاتمه افزود، برخی امیدوار بودند که داعش پس از خروج از سوریه و عراق نابود می‌شود، اما این گروه با شکل دادن گروه تروریست مخفی سازمان یافته، تهدید‌های مختلف را تداوم بخشیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین