|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۶۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
مارگارت انجی، قانونگذار سابق اپوزیسیون هنگ‌کنگ گفت: اگر هنگ کنگ دیگر یک شهر بین‌المللی نباشد، از بین می‌رود. این وظیفه ماست که به جهان بگوییم.
مردم هنگ‌کنگ در سالگرد بازگشت اداره این دولت‌شهر به حکومت چین، در حالی روز دوشنبه قرار است دست به راهپیمایی حمایت از دموکراسی بزنند که این راهپیمایی یک اجتماع بزرگ در بحبوحه خشم گسترده بر سر لایحه استردادی خواهد بود که پیش‌تر میلیون‌ها تن را به خیابان‌ها کشاند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن هرگونه دخالت در امور هنگ کنگ را رد می‌کند اما برای بسیاری از ساکنان این دولتشهر، ارائه لایحه استرداد مظنونان از هنگ‌کنگ به چین جدیدترین اقدام پکن برای به دست گرفتن کنترل این دولتشهر است.

مارگارت انجی، قانونگذار سابق اپوزیسیون هنگ‌کنگ گفت: اگر هنگ کنگ دیگر یک شهر بین‌المللی نباشد، از بین می‌رود. این وظیفه ماست که به جهان بگوییم.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ که مورد حمایت پکن است، در ابتدا حامی این لایحه بود اما بعد از بزرگترین و خشونت آمیزترین راهپیمایی اعتراضی در این شهر، لایحه را به حالت تعلیق در آورد.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی روز دوشنبه می‌گویند، مطمئن هستند که خشم مردم از ناکامی دولت در هنگ کنگ درباره این لایحه باعث می‌شود تا تعداد زیادی در این راهپیمایی حضور داشته باشند.

هنگ کنگ اول ژوئیه سال ۱۹۹۷ و با فرمول "یک کشور، دو سیستم" از انگلیس به چین بازگردانده شد که بر اساس این فرمول، به مردم این دولت‌شهر اجازه داده می‌شود تا از آزادی شامل برگزاری اعتراضات و سیستم قضائی مستقل برخوردار باشند.

مخالفان این لایحه می‌گویند که آن تهدیدی علیه اجرای قانون است و نگران این هستند که اجرای این لایحه، باعث شود تا مظنونان در سیستم قضائی چین که "در آن حقوق بشر رعایت نمی‌شود"، محاکمه شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین