کد خبر: ۲۶۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره گزارش ان‌بی‌سی‌ نیوز درباره استعفای برنامه‌ریزی شده لاولر و یا تعیین جانشین برای او خودداری کرد.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند ، رئیس بخش پروتکل وزارت امور خارجه آمریکا قرار است در آستانه سفر دونالد ترامپ به ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ از سمتش استعفا داده و معاونش به جای او این سمت را پذیرفته و ترامپ را در سفر به ژاپن همراهی کند.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش کرد: شون لاولر، ریاست بخش پروتکل وزارت امور خارجه آمریکا به همکارانش اعلام کرده، هر چند که قرار است در بازگشت  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سفرش به ژاپن به منظور شرکت در اجلاس گروه ۲۰ رسما از سمتش استعفا دهد اما در حال حاضر معاونش یعنی مَری کیت فیشر به عنوان جانشین او منصوب شده و قرار است به جای او در سفر ترامپ به ژاپن او را همراهی کند.

وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره گزارش ان‌بی‌سی‌ نیوز درباره استعفای برنامه‌ریزی شده لاولر و یا تعیین جانشین برای او خودداری کرد.

لاولر در ابتدا در سپتامبر ۲۰۱۷ از جانب دونالد ترامپ به این سمت منصوب شد و یک ماه بعد از انتصابش به راحتی از سوی سنای آمریکا تأیید نهایی را دریافت کرد.

دو مقام آمریکایی به NBC نیوز گفتند، لاولر ظاهراً پیش از آنکه خبر استعفایش را اعلام کند، به اتهام رفتار نامناسب در داخل سازمانش تحت تحقیقات قرار داشته هر چند که این دو مقام از توضیح بیشتر درباره اتهام‌های وارد شده به لاولر خودداری کردند اما به این رسانه گفتند، پیش از این در نتیجه اقدامات او ظاهراً چندین کارمند اعتراض و استعفا کرده‌ بودند.

رئیس بخش پروتکل در وزارت امور خارجه آمریکا وظیفه‌اش نظارت و تضمین برای اجرای آداب و عرف دیپلماتیک در زمان نشست‌های داخلی و خارجی مقام‌های آمریکایی و همتایان خارجی آن‌ها است. این اتفاق در فاصله نزدیکی به شرکت دونالد ترامپ در اجلاس گروه ۲۰ رخ داده و می‌تواند در فرآیند نشست‌های او با رؤسای جمهور چین و روسیه در اجلاس گروه ۲۰ پیچیدگی ایجاد کند.

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی در توییتی نوشته بود شی جینپینگ رئیس جمهور چین، موافقت کرده که نشستی مفصل با او در اجلاس گروه ۲۰ داشته باشد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین