|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری شخصی که با دسترسی غیرمجاز به کاربری اینستاگرام همکار خود از افراد مرتبط با وی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
 رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری شخصی که با دسترسی غیرمجاز به کاربری اینستاگرام همکار خود از افراد مرتبط با وی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سرحدی اظهار داشت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری در اینستاگرام موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتای سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده اعلام داشت اکانت اینستاگرام شخصی وی هک شده و با توجه به کلاهبرداری مالی که از دوستان وی صورت گرفته است مسبب بدگمانی فالوور های پیج خصوصی اش در اینستاگرام شده است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد متهم پس از دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام وی با دنبال کننده‌های صفحه خصوصی وی ارتباط برقرار کرده و با عنوان شرایط بد مالی شخصی، از آنها در خواست ارسال وجه داشته و وعده بازگرداندن در اسرع وقت داده که با توجه به اعتبار و اعتمادی که شاکی بین دوستان خود داشته مخاطبان بلافاصله وجه پیشنهادی را ارسال کردند.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که از همکاران شاکی بوده در اسرع وقت شناسایی و دستگیر شد و ضمن مواجهه با شاکی و مستندات و ادله کشف شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرحدی عنوان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشند با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی و مالی آنها ممکن است افرادی با سو استفاده از نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه یا دسترسی غیر مجاز، اقدام به کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند، در این خصوص با ارتقا امنیت شبکه‌های اجتماعی خود همچون فعال کردن رمز دوم در حریم خصوصی از این گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: هکرها با در اختیار داشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در مرحله بعدی به اطلاعات حساب اینستاگرام دسترسی داشته باشند، بنابراین انتخاب رمزهای عبور مجزا برای هر حساب کاربری و همچنین الگوبرداری از الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری یکی از گزینه‌های مهم در جلوگیری از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات مهم کاربران است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان تاکید کرد: احراز هویت دو مرحله‌ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری است. بنابراین کاربران باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند و علاوه بر این، از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و پیوست‌های ضمیمه‌شده در ایمیل‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خودداری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین