|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۶۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
یک رسانه ژاپنی مدعی شد که رئیس جمهور چین در سفیر اخیر خود به کره شمالی، رهبر این کشور را به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا ترغیب کرده است.
  یک رسانه ژاپنی مدعی شد که رئیس جمهور چین در سفیر اخیر خود به کره شمالی، رهبر این کشور را به ازسرگیری مذاکرات با آمریکا ترغیب کرده است.

به گزارش فارس، یک روزنامه حامی دولت کره شمالی چاپ ژاپن در تحلیلی نوشت که رئیس جمهور چین احتمالا در دیدار اخیر خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وی را ترغیب کرده مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با «دونالد ترامپ» رئیس  جمهور آمریکا را از سرگیرد.

به گزارش «یونایتد پرس» روزنامه «چوسان سیمبو» یکشنبه در این زمینه نوشت که نشست اخیر «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین با رهبر کره شمالی بخشی از یک حرکت تهاجمی دیپلماتیک بود تا فرایند گفت‌وگوهای متوقف شده بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن از سرگرفته شود.

رئیس‌ جمهور چین جمعه گذشته با رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ دیدار کرد و درباره آخرین تحولات منطقه به رایزنی پرداخت.

این روزنامه نوشت که چین از حل و فصل «نگرانی‌های منطقی کره شمالی» از طریق گفت‌وگوی بین کره شمالی و آمریکا پشتیبانی می‌کند.

چوسان سیمبو نوشت، تعیین زمان دیدار با رهبر کره شمالی از سوی رئیس جمهور چین احتمالا  تصادفی نبوده است. وی ملاقات با کیم را درست قبل از برگزاری نشست  «جی-20 » در اوزاکای ژاپن و دیدار با دونالد ترامپ نعیین کرد.

سران آمریکا و کره شمالی تاکنون دو بار با یکدیگر دیدار و بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌ جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدام‌ها را پذیرفت، اما دیدار دوم به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.

روزنامه چوسان سیمبو در خاتمه تحلیل خود نوشت: «اعتماد و دوستی رئیس جمهور چین با رهبر کره شمالی می‌تواند روند محکمی را برای برگزاری مذاکرات بعدی ایالات متحده و چین فراهم کند.»

این در حالی است که پیونگ‌یانگ بامداد یکشنبه اعلام کرد رهبر کره شمالی نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده است.

خبرگزاری «رویترز» در این باره گزارش داد که نامه دریافت شده از سوی کیم، توسط شخص ترامپ نگارش شده و حاوی «مطالب مهمی» است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین