|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۲۶۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
یک نشریه تخصصی حوزه نظامی با اشاره به سرنگون شدن پهپاد پیشرفته آمریکا از سوی نیروی هوای فضای سپاه ایران نوشت، ایران با موفقیت چندین سامانه سطح به هوای دیگر موشکی تولید کرده است.
یک نشریه تخصصی حوزه نظامی با اشاره به سرنگون شدن پهپاد پیشرفته آمریکا از سوی نیروی هوای فضای سپاه ایران نوشت، ایران با موفقیت چندین سامانه سطح به هوای دیگر موشکی تولید کرده است.

به گزارش فارس، اقدام  قابل توجه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگون ساختن پهپاد متجاوز آمریکایی در پنجشنبه گذشته کماکان  مورد توجه رسانه‌های جهان قرار دارد.

 نشریه تخصصی «جینز دیفنس» ویژه بررسی امور نظامی در مطلبی به همین منظور نوشت، سرنگون شدن پهپاد «گلوبال هاوک» از سوی ایران پیشرفت  قابلیت‌های بومی سامانه پدافند سطح به هوای (SAM) این کشور را نشان می‌دهد.

 بر اساس این گزارش، یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بامداد پنجشنبه گذشته بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی «کوه مبارک» استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. این پهپاد محصول شرکت «نورثروپ-گرومن» آمریکاست که به منظور اجرای عملیات‌ جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی آمریکا استفاده می‌شود.

 

جینز دیفنس در ادامه مطلب خود نوشت: سرنگون ساختن پهپاد آرکیو-4 گلوبال هاوک نیروی دریایی آمریکا  موید این نکته است که ایران به شدت قابلیت‌های پدافند هوایی خود را در سال‌های گذشته ارتقاء داده است.

 این نشریه با اشاره به بیانیه‌ای منتشر شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه و نمایش فیلمی کوتاه از لحظه شلیک موشک به سوی پهپاد متجاوز آمریکایی نوشت: ایران با سامانه دفاع موشکی بومی «سوم خرداد» در تاریکی پهپاد آمریکایی را سرنگون ساخت.

این در حالی است که «اولریخ فرانک» عضو اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» نیز که به صورت ویژه بر امور  پهپادها و پرنده‌های بدون سرنشین تمرکز دارد، در مطلبی نوشته است: سرنگون ساختن پهپاد گلوبال هاوک ایالات متحده توسط ایران از دید یک متخصص پهپادی رخدادی بزرگ است. نخست این که گلوبال هاوک بزرگترین پهپاد جهان است و سامانه فوق‌العاده گرانی دارد. هرچند از دست دادن یک پهپاد گرانقیمت مثل از دست دادن یک یا چند خلبان سامانه‌های سرنشین‌دار نیست، اما این یک پهپاد بی‌مصرف و ارزان نبوده که آمریکا  بتواند به از دست دادن آن بی‌اعتنا باشد. (جزئیات بیشتر)

جینز دیفنس در خاتمه این گزارش نوشت که ایران غیر از سامانه پدافند موشکی سوم خرداد، چندین سامانه سطح به هوای موشکی دیگر نیز تولید کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین