|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
سفیر ایران در لندن با اشاره به گزارش‌های غلط مخابره شده از سوی کارزار تبلیغاتی همسر زاغری گفت: اگر در ورودی سفارت دیگری مسدود می‌شد، دولت انگلیس چه برخوردی را صورت می‌داد؟
«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به تحصن «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری در مقابل سفارت ایران در لندن در صفحه توئیترش با انتشار عکسی نوشت: «کمپین تبلیغاتی آقای راتکلیف به رسانه‌ها گزارش غلط داده که سفارت ایران در لندن دیواری را برای احاطه و ساکت کردن او در مقابل سفارت احداث کرده است. او به صورت غیرقانونی ورودی مقابل سفارت را اشغال کرده، ولی هیچ دیواری وجود ندارد. ما فقط یک پَنل (حفاظ) برای حفاظت از حریم خصوصی کارمندان سفارت در این محل قرار دادیم.»

وی در توئیت دیگری افزود: «از ابتدای شروع این تحصن از او و مقامات انگلیسی فقط خواستیم که هم او و هم مقامات این کشور به قانون احترام بگذارند و او به اعتراض در خیابان مقابل سفارت ادامه دهد، نه اینکه ورودی سفارت توسط او مسدود شود. برای من جای سؤال دارد که اگر شخص دیگری تلاش می‌کرد که در ورودی دیگر سفارتخانه‌ها را مسدود کند،‌ انگلیس چه برخوردی صورت می‌داد؟!»

سفیر ایران در لندن بامداد یکشنبه (26 خرداد ماه) در صفحه توئیترش با انتشار تصویری از تجمع چند معترض در مقابل در ورودی سفارت ایران در لندن خبر داد که مانع از ورود دیپلمات‌های ایرانی به ساختمان سفارت شده‌اند. به گفته بعیدی‌نژاد علی‌رغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، این قضیه ادامه داشته و کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد.

بعیدی‌نژاد همچنین دوشنبه 27 خرداد ماه با انتشار تصویری نوشت: «آقای راتکلیف اصرار دارد حضور خود و همراهانش درب اصلی سفارت را سد نکرده و بدون ایجاد مشکلی برای کار سفارت، خود به تنهایی در گوشه‌ای نشسته است. تصویر زیر وضعیت تجمع جلوی درب اصلی سفارت حداقل از صبح امروز است.جلوی درب سفارت مسدود و‌ تجمع افراد امکان رفت و آمد عادی را غیر ممکن کرده است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین