|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۶۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
حرف‌های رحمانی اما همین‌جا تمام نشد. او با انتقاد از نمایندگان مجلس به نماینده مجلسی اشاره کرد که ویلایش در لاهیجان باغ‌های چای بسیاری را به آتش کشیده «نماینده‌ای که در مجلس شورای اسلامی پرچم آمریکا آتش می‌زند و در لاهیجان باغات چای را به آتش می‌کشد، فرقی با آن آمریکایی ندارد.»
 چند روز قبل بود که دادستان لاهیجان برآشفته از اوضاع فعلی استان گیلان و ساخت‌وسازهای بی‌اندازه گفت که باید برای حال و روز استان مرثیه خواند. گفت، به ‌جای مکانیزه‌کردن کشاورزی و تولید، در هر سوی استان افراد غیربومی زمین‌های استان گیلان را خریداری می‌کنند، مدیران و مسئولان استان چه‌ کار می‌کنید؟! گفت، دادستانی لاهیجان زورش به پروژه‌ها نمی‌رسد، چون یکدست صدا ندارد. گفت، بعد از ۲۴‌سال کار رسمی با افتخار از مدیران استانی التماس می‌کنم که برای استان کاری کنند.

گفته‌های رضا رحمانی برای بسیاری آشنا بود. کسانی که به چشم می‌بینند هر روز اوضاع گیلان بدتر از قبل می‌شود و هر روز سازه‌ای از دل زمین سربرمی‌آورد که به خاطرش جان تپه‌های چای و شالیزارها و جنگل‌ها گرفته شده. حرف‌های رحمانی اما همین‌جا تمام نشد. او با انتقاد از نمایندگان مجلس به نماینده مجلسی اشاره کرد که ویلایش در لاهیجان باغ‌های چای بسیاری را به آتش کشیده «نماینده‌ای که در مجلس شورای اسلامی پرچم آمریکا آتش می‌زند و در لاهیجان باغات چای را به آتش می‌کشد، فرقی با آن آمریکایی ندارد.»

همین حرفش کافی بود تا صدای محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان درآید و دو سايت محلي «لاهيجان» و «با مردم» در گيلان بنویسند که پس از سخنراني «انقلابي و شجاعانه» دادستان لاهيجان در حمايت از حقوق مردم گيلان و مقابله با زمين‌خواري غيربوميان، يکي از نمايندگان استان‌هاي مرکزي که در لاهيجان ويلايي دارد، از دادستان لاهيجان شکايت کرده است. اين دو سايت با انتشار تصوير نامه‌ شکايت محسن کوهکن، نماينده لنجان از رضا رحماني نوشته‌اند کوهکن در شکايت خود عنوان کرده که دادستان لاهيجان، وي را جزو متخاصمين نظام دانسته است. منظور آنها استفاده از لفظ «اجنبي» براي غيربوميان در سخنان دادستان است.

اینکه ماجرا به کجا خواهد رسید و آیا این شکایت از دادستانی که حرف حق می‌زند و می‌خواهد مقابل زیاده‌خواهی‌ها بایستد نتیجه خواهد داد، هنوز مشخص نیست اما آن‌چه مشخص است، بزرگی فاجعه‌ای است که دادستان لاهیجان از آن سخن گفته. نمونه‌اش هم در سال‌های اخیر کم نبوده. یکی از آنها در همین استان گیلان بود که قلب کوه را شکافته بودند و در دل منطقه سرچشمه لاهیجان ویلایی قد علم کرده بود. خبر اواخر ‌سال ٩٧ آمد و تصاویرش بسیاری از فعالان محیط‌زیست را آزرد.

سال گذشته خبر ویلاسازی گسترده در لواسان و ویرانی کوه‌های آن منطقه هم خبرساز شد. یکی از ویلاهایی که دادستانی حکم تخریب آن را صادر کرد، برای دختر یکی از وزرای سابق بود که به این ترتیب حدود ۱۰۰۰متر بنای غیرمجاز تخریب شد. پس از آن بود که در فضای مجازی تصاویری از ملکی در لواسان منتشر شد که گفته می‌شد متعلق به‌ همسر یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است. تخلف این ملک علاوه بر این‌که زمین‌های تغییر کاربری داده شده کشاورزی و باغات لواسان را مسکونی کرده، مشمول تخلف افزودن تعداد طبقات هم بود. ولی این نماینده آن را تکذیب کرد و گفت شکایت می‌کند.

نمونه‌ ساخت‌وسازهایی از این دست در مناطق مختلف زیاد است و نمونه‌های آن را می‌توان در شهرهای مختلف و به عناوین گوناگون جست‌وجو کرد، اما حالا و با شکایت کوهکن از دادستان لاهیجان ماجرا به فاز جدیدی وارد شده و عده‌ای از گیلانی‌ها با به راه‌انداختن هشتگ #رحمانی_تنها_نیست از او حمایت کرده‌اند و خواسته‌اند تا دیگران هم به این کمپین بپیوندند.

حضور مردم و به راه‌افتادن هشتگ‌هایی از این دست شاید راهی باشد برای مقابله با زمین‌خواری. اتفاقی که چندسالی است شدت گرفته و حالا بیان‌کردن آن توسط دادستان هم با شکایت مواجه شده است.

منبع:روزنامه شهروند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین