|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
يكي از نكاتي كه آقاي هاشمي مطرح كردند موضوع حزب و جبهه بود. نقل‌قولي از ايشان منتشر شد كه ظاهرا گفته‌اند برخي حزب را با جبهه اشتباه گرفته‌اند. ظاهرا اعتراض‌شان به تركيب جديد شوراي مركزي بوده است.
مصاحبه زیر را غلامحسین کرباسچی منتشر کرده است:
 ارزيابي شما از جدايي آقاي محمد هاشمي از حزب كارگزاران چيست؟

ما چيزي در جدا شدن ايشان نديدم. خود ايشان و همه افراد محكوم به حبس ابد در حزب نيستند. همه مي‌توانند تا يك مدتي كار كنند و ممكن است وقتي صلاح ندانند ادامه فعاليت در حزب را متوقف كنند. كار در احزاب اجباري و ابدي نيست.

‌ توضيحي درباره جدايي يكي از موثرترين افراد حزب نداريد؟

خود ايشان بايد توضيح دهند. ما ايشان را از دوستان خيلي خوب‌مان مي‌دانيم. همچنان و هميشه ايشان را در جبهه و مجموعه خودمان مي‌دانيم و احساس جدايي از ايشان نمي‌كنيم. ايشان عضو رسمي كارگزاران باشند يا نباشند خيلي فرقي نمي‌كند. ارزيابي ما از شخصيت ايشان اين است كه در مجموعه نيروهاي اعتدالگرا و سازنده كشور بوده، هستند و خواهند بود.

اما اين سازندگي ديگر در قالب حزب كارگزاران نخواهد بود.

به هر حال آقاي هاشمي الان مي‌خواهند كمتر فعال باشند. ما احساس نمي‌كنيم ايشان فكر و انديشه‌اش جدا از كارگزاران باشد.

يكي از نكاتي كه آقاي هاشمي مطرح كردند موضوع حزب و جبهه بود. نقل‌قولي از ايشان منتشر شد كه ظاهرا گفته‌اند برخي حزب را با جبهه اشتباه گرفته‌اند. ظاهرا اعتراض‌شان به تركيب جديد شوراي مركزي بوده است.

در انتخاب اعضاي جديد شوراي مركزي ما تلاش‌مان اين بوده كه افراد همفكر را دور هم جمع كنيم. ايشان هم در جلساتي كه حضور داشتند چنين مساله‌يي را مطرح نكردند. اما اگر معضلي باشد بايد ببينيم چه ديدگاهي دارند. ما نمي‌خواهيم مجموعه ناهماهنگي داشته باشيم.

جدايي ايشان از حزب چگونه اتفاق افتاد و شما چطور متوجه موضوع شديد؟

چند جلسه‌يي بود كه ايشان در جلسات شركت نمي‌كرد. دعوتنامه هم كه مي‌فرستاديم مي‌گفتند كه نمي‌آيم.

آيا آقاي هاشمي در مورد استعفا با شما صحبت كرد يا مشورتي انجام شد؟

ايشان راجع به اينكه قصد استعفا دارند صحبتي با من نكردند.

پس از استعفا شما با ايشان صحبت كرديد؟ يا تلاشي براي انصراف‌شان انجام شد؟

من هم هنوز موفق به صحبت با ايشان نشده‌ام.

‌ زمزمه‌هايي شكل گرفته كه پس از خروج محمد هاشمي، فائزه هاشمي نيز قصد خروج از حزب دارد و اين گمانه كه ممكن است كارگزاران دچار انشعاب شود تقويت شده است. آيا اين صحبت‌ها را تاييد مي‌كنيد؟

خانم هاشمي همه جلسات حزب را شركت مي‌كنند. اتفاقا در آخرين جلسه شوراي مركزي كه هفته گذشته برگزار شد هم حضور داشتند. حضور ايشان در جلسات فعالانه است و بنده هيچ نشانه‌يي از جدايي خانم هاشمي از حزب نديده‌ام.

منبع: اعتماد
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین