|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه روسیه بارئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.
 فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه روسیه بارئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

«آلکسندر لاورنتییف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پنج شنبه (۳۰ خرداد) گزارش داد که اسد در کاخ ریاست جمهوری این دو مقام روس را به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری سوریه طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سوریه و اقدام مشترک دمشق و مسکو در رابطه با این تحولات و در رأس آن مقابله با تروریسم در مناطق آلوده به تروریست‌ها رایزنی کردند.

فرستاده ویژه پوتین طی این دیدار از تلاش‌های مستمر دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به همه خاک سوریه حمایت کرد و طرفین در مورد تلاش مسکو و دمشق برای آغاز فرآیند سیاسی همزمان با مقابله با تروریسم نیز گفت‌وگوهایی داشتند.

لاورنتیف همچنین رئیس جمهوری سوریه در جریان گفت‌وگوهایی که با مقامات عراق و لبنان اخیرا در مورد دعوت این دو کشور برای مشارکت در گفت‌وگوهای آستانه داشته، قرار داد. قرار است عراق و لبنان در این مذاکرات عضو ناظر باشند.

این مقام روس همچنین تأکید کرد که ریشه کن کردن تروریسم و بازگشت زندگی طبیعی به سوریه نه تنها به نفع این کشور بلکه به نفع همه کشورهای منطقه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین