|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۶۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
رژیم سعودی دستگاه‌ها و تجهیزات جاسوسی و اطلاعاتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.
 رژیم سعودی دستگاه‌ها و تجهیزات جاسوسی و اطلاعاتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.

پایگاه اینترنتی العهد نوشت عربستان سعودی که همچنان به روند سازش با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد در تازه‌ترین اقدام، قرارداد‌هایی در حوزه‌های نظامی و فن‌آوری با رژیم صهیونیستی امضا کرده است تا تحرکات منتقدان ریاض را با دقت زیر نظر بگیرد و در برابر ناکامی‌های نظامی خارجی در تجاوزگری به یمن ایستادگی کند.

منابع بلندپایه عربی جزئیاتی از یک معامله نظامی بزرگ جدید سعودی با صهیونیست‌ها را افشا کردند.

این منابع به پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین گفته‌اند ریاض این بار تلاش کرده است تجهیزات و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی پیشرفته تعقیب و نظارتی خریداری کند. از این تجهیزات علیه شهروندان عربستانی استفاده می‌شود تا تحرکات و جابجایی‌های آن‌ها در داخل و خارج از کشور تحت نظارت قرار گیرد و همه مکالمات آن‌ها از طریق ماهواره‌های ویژه ضبط شود.

به گفته این منابع، برخی از کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها مصر و امارات عربی متحده از این معامله سنگین مطلع بوده اند و رژیم صهیونیستی اکنون به بازاری برای ریاض تبدیل شده است تا نیاز‌های نظامی و فنی خود را از آن تامین کند. این معامله اواخر ماه مه گذشته در لندن صورت گرفت و تجهیزات مذکور به صورت کامل به ریاض تحویل داده شده اند.

ارزش این معامله ۳۰۰ میلیون دلار و شامل یک هزار دستگاه تعقیب و مراقبت بسیار دقیق هستند که در گوشی‌های تلفن همراه افراد کار گذاشته می‌شوند. بخش دوم این معامله اوایل سال ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد و احتمالاً دو هزار دستگاه جدید به ریاض تحویل داده خواهد شد.

به گفته منابع مذکور، این احتمالاً نخستین معامله سعودی و اسرائیل در زمینه تجهیزات بسیار پیشرفته است. آن‌ها قبلا از طریق واسطه و غالباً آمریکا با یکدیگر معامله می‌کردند که شامل تجهیزات نظامی بزرگ و رادار‌ها و ادوات حساس جاسوسی و پدافند موشکی نظیر گنبد آهنین می‌شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین