|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۲۶۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
ترکیه در ادامه محاکمه عناصری که گفته می‌شود با کودتای سال 2016 مرتبط هستند، 151 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.
 ترکیه در ادامه محاکمه عناصری که گفته می‌شود با کودتای سال 2016 مرتبط هستند، 151 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش فارس، دادگاهی در ترکیه، پنجشنبه، تعداد جدیدی از متهمان به ارتباط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ را در احکامی تازه، محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد، دادگاهی در ترکیه، ۱۵۱ شخص دیگر را در ادامه محاکمه اشخاص مرتبط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، به حبس ابد محکوم کرد.

دو روز پیش،‌ سه‌شنبه هجدهم ژوئن (بیستم خرداد) نیز دولت ترکیه دستور بازداشت ۱۲۸ پرسنل نظامی دیگر را در ارتباط با کودتا صادر کرده بود.

خبرگزاری فرانسه افزود: «۲۳ نفر به جرم "تلاش برای براندازی نظام قانونی" ترکیه، ترور و تلاش برای ترور به حبس ابد و ۱۲۸ نفر دیگر نیز به اتهامی مشابه محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه شدند».

در همین ارتباط، ساعاتی قبل از این خبر هم خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز خبر داد که در پرونده ستاد مشترک ارتش این کشور مرتبط با پرونده کودتا، هفده نفر از جمله فرماندهان پیشین ارتش ترکیه در دادگاه کیفری آنکارا به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند.

این حکم در ادامه رسیدگی به پرونده ۲۲۴ نفر در ارتباط با عضویت در شورای موسوم به «صلح در میهن» و همچنین اتفاقات ستاد مشترک ارتش ترکیه در روز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ صادر شده است.

کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه، ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد. به گفته نخست‌وزیر وقت ترکیه بینالی ایلدیریم این کودتا توسط بخشی از ارتش ترکیه اجرا شد و در حقیقت تلاشی بود توسط گروهی از نظامیان که تلاش کردند حکومت را در دست بگیرند.

 آنکارا، «سازمان گولن» به رهبری «فتح الله گولن» را عامل کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶  اعلام کرده و آن را سازمانی تروریستی می‌داند که تلاشش برای کودتا، به کشته شدن ۲۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲ هزار نفر منجر شد.

دولت ترکیه تاکنون صدها نفر را به اتهام ارتباط با کودتا محاکمه کرده است. فقط در دی ماه گذشته، نیروهای امنیتی ترکیه طی 48 ساعت، حدود 100 نفر از فعالان در نیروهای مسلح این کشور  را به اتهام ارتباط با عاملان کودتا بازداشت کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین