|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
چین اعلام کرد ضمن میزبانی از یک هیات طالبان، با این گروه درباره صلح در افغانستان و مبارزه با تروریسم گفت و گو کرده است.
 چین اعلام کرد ضمن میزبانی از یک هیات طالبان، با این گروه درباره صلح در افغانستان و مبارزه با تروریسم گفت و گو کرده است.

وزارت خارجه چین روز پنجشنبه خاطر نشان کرد که برای پیشبرد صلح در افغانستان و همچنین در راستای مبارزه با تروریسم و مساعدت به بهبود شرایط در این کشور، بتازگی میزبان هیاتی از طالبان بوده است.

این در شرایطی است که پیشتر نمایندگان این گروه که سال ها است می گویند برای بیرون راندن نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها با آنها مبارزه می کنند، مذاکراتی نیز با دیپلمات های آمریکایی در ماه های گذشته داشته اند.

اصلی ترین خواسته طالبان این است که نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان خارج شوند و این کشور به پایگاهی برای نظامیان کشورهای دیگر تبدیل نشود.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن تایید کرد که عبدالغنی برادر نماینده طالبان در قطر به همراه هیاتی، از چین دیدار کرده است اما به زمان آن اشاره نکرد.

وی بدون اشاره به جزییاتی درباره سفر این هیات و مذاکرات آنها، گفت که طرفین درباره صلح در افغانستان و مبارزه با تروریسم گفت و گو کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نقش پکن را در پیشبرد صلح در افغانستان مورد توجه قرار داد و گفت این کشور از مذاکرات صلح حمایت می کند و خواستار آن است که مردم افغانستان تعیین کننده سرنوشت خود باشند.

چین گفته است که طرفین موافقت کرده اند به همکاری های خود در راستای تحقق اهداف فوق ادامه دهند.

منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب دارای مرزی کوتاه با افغانستان است و برای همین تحولات این کشور و امنیت مرزهایش برای چین با اهمیت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین