|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
فلک‌ناز مدیرکل ‌‌حفظ نباتات پاکستان گفته است: مسئولان با ملخ‌هایی که به جنوب غرب ایالت بلوچستان حمله کرده‌اند مقابله کرده‌اند اما در آن منطقه کشت پنبه زیاد نبوده است.
 بلومبرگ اعلام کرد: گله‌های زیادی از ملخ‌های جنوب ایران به سمت پاکستان می‌روند.

 به نقل از بلومبرگ، میلیون‌ها ملخ منطقه جنوب ایران،‌دومین منطقه بزرگ تولید پنبه در پاکستان هجوم می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت امنیت غذایی پاکستان به دستور نخست‌وزیر این کشور هواپیماهای سمپاش و وسایل سمپاشی برای مقابله در سطح ۱۰ هزار آکر در جنوب این کشور آماده شده‌اند.

به گفته وزارت امنیت غذایی این کشور این حشرات هنوز به محصولات و کشاورزی منطقه آسیب نرسانده است.

پاکستان تلاش می‌کند تا با مقابله جدی با این آفت از کاهش بیشتر تولید پنبه جلوگیری کند. صنعت نساجی این کشور بزرگ‌ترین تامین‌کننده اشتغال و درآمد در این کشور محسوب می‌شود.

پاکستان عمدتا متکی به پنبه تولید داخل برای صنعت نساجی است. پیش‌بینی شده که میزان تولید پنبه در این کشور امسال با ۱۸ درصد کاهش به ۹.۸۶ میلیون  عدل برسد که کمترین میزان طی ۱۷ سال گذشته محسوب می‌شود.

گله‌های ملخ ابتدا از سواحل دریای سرخ، سودان و اریتره در ماه ژانویه به سمت عربستان آمدند و در ماه فوریه به ایران رسیدند و در ماه مارس به جنوب غرب پاکستان حمله ور شده‌اند.

فلک‌ناز مدیرکل ‌‌حفظ نباتات پاکستان گفته است: مسئولان با ملخ‌هایی که به جنوب غرب ایالت بلوچستان حمله کرده‌اند مقابله کرده‌اند اما در آن منطقه کشت پنبه زیاد نبوده است.

گله‌های ملخ در اوایل بهمن‌ماه به ۶ استان جنوبی ایران حمله کرد و از آن زمان مقابله با گله‌های ملخ به صورت سمپاشی‌های هوایی و زمینی ادامه دارد. طی این مدت سطح مبارزه با ملخ‌ها بیش از ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یافته و تعداد استان‌ها هم از ۶ به ۹ رسیده است.

حالا که این ملخ‌ها مهاجرت به پاکستان را آغاز کرده‌اند آیا از تعداد ملخ‌های جنوب ایران کاسته خواهد شد؟ آیا امکان دارد همه ملخ‌ها به آن سمت بروند؟



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین