|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
استاندار قم خاطرنشان کرد: برای طرح‌های آبخیزداری استان قم در سال گذشته 12 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم تا این مرحله به 22 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
 استاندار قم با بیان اینکه عملیات‌های مقابله با بیابان‌زایی استان قم در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از کیفیت بیشتری برخوردار است، گفت: با توجه به اهدافی که در اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است باید بگوییم بیابان‌زدایی در قم موفقیت‌آمیز بوده است هر چند همچنان نیازمند استمرار عملیات‌ها در این حوزه هستیم.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از مراتع منطقه گنبد نمکی قم، اظهار کرد: منطقه کوه نمک که یکی از کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار برای استان قم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات‌های نهال‌کاری در مناطق بحرانی قم تصریح کرد: با توجه به عملکرد سال‌های متمادی، خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و مسئولان منابع طبیعی امسال هم وعده دادند که 900 هکتار از منطقه کوه نمک را زیر پوشش گیاهی قرار دهند و نهال‌کاری مورد نظر را در این منطقه دنبال کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای طرح‌های آبخیزداری استان قم در سال گذشته 12 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم تا این مرحله به 22 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح‌های مورد نظر بتوانیم از کانون‌های تولید ریزگرد که می‌تواند زیست شهروندان را در قم مورد تهدید قرار دهد، مقابله و پیشگیری کنیم و آرامش مورد نظر را برای قمی‌ها رقم بزنیم.

سرمست با بیان اینکه عملیات‌های مقابله با بیابان‌زایی استان قم در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از کیفیت بیشتری برخوردار است، مطرح کرد: با توجه به با اهدافی که در اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است باید بگوییم بیابان‌زدایی در قم موفقیت‌آمیز بوده است هر چند همچنان نیازمند استمرار عملیات‌ها در این حوزه هستیم.

وی ضمن تقدیر از نیروهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: امیدواریم با استمرار حمایت‌های ملی بتوانم در ادامه مسیر نیز گام‌های بلندتری برداریم.

استاندار قم از وجود کانون‌های تولید ریزگرد در نقاط مختلف استان قم یاد کرد و گفت: این نقاط شناسایی شده و در دستور کار اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم قرار گرفته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین