|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
تداوم رفتارهای تحریک امیز امریکا که از اراده افراط گرایانه مقامات سیاسی و امنیتی این کشور نشآت می گیرد ضمن آن که می تواند به افزایش تنشهای ناخواسته دامن بزند،توان و ابتکارات جامعه بین المللی را نیز برای متوقف سازی این روند محدودخواهد کرد.
 در نخستین ساعات بامداد امروز پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با اتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

نورنیوز: یک مقام نظامی آمریکا سرنگون شدن پهپاد این کشور را تایید کرد اما مدعی شد که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده بود

بدون شک مجموعه اقدامات سیاسی،نظامی و امنیتی آمریکا در برابر ایران در چارچوب راهبرد فشار-مذاکره در حال پیگیری است و با ناکام ماندن در اجرای هر مرحله از آن به اقدامات جدیدی برای افزایش فشارها بر ایران مبادرت می نماید.

سه رخداد مهم طی هفته های اخیر موجب سرخوردگی شدید امریکا نسبت به پیشبرد راهبرد فشار-مذاکره در برابر ایران شده است.

پاسخ قاطع رهبر معظم انقلاب به پیام فریبکارانه رییس جمهور امریکا که در سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اعلام گردید در کنار ناکامی این کشور در متهم سازی ایران به دست داشتن در حادثه انفجار نفت کشها در دریای عمان و همچنین اعلام زمان عبور ایران از سقف تولید اورانیوم غنی شده در برجام و برنامه های آتی برای کاهش تعهدات برجامی، ترامپ را در استانه ورود به کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در شرایط بسیار نامناسبی قرار داده است.

اگرچه آمریکا بهیچ وجه توان و شرایط ورود به درگیری نظامی در منطقه را ندارد اما تلاش می کند با انجام اقدامات تحریک امیز شامل اعزام گسترده نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه و تداوم جنگ روانی رسانه ای حداکثر فشار ممکن را در چارچوب راهبرد فشار-مذاکره به ایران منتقل کند.

تجاوز پهپادفوق مدرن امریکایی RQ4 به حریم هوایی کشورمان با توجه به ویژگیهای این سامانه جامع جاسوسی که می تواند مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند، ضمن ان که تلاشی برای جمع اوری اطلاعات برای افزایش جنگ روانی علیه ایران است،اقدامی تحریک امیز برای ارزیابی حساسیت ایران نسبت به خطوط قرمز خود برای طراحی سناریوهای اتی نیز می باشد.

 تداوم رفتارهای تحریک امیز امریکا که از اراده افراط گرایانه مقامات سیاسی و امنیتی این کشور نشآت می گیرد ضمن آن که می تواند به افزایش تنشهای ناخواسته دامن بزند،توان و ابتکارات جامعه بین المللی را نیز برای متوقف سازی این روند محدودخواهد کرد.

ایران بارها اعلام کرده که هرگز آغاز کننده درگیری نظامی نخواهد بود لیکن با هرگونه تجاوز و یا اقدام تحریک امیز بشدت پاسخ خواهد داد.

این رخداد پس از تلاش امریکا برای متهم نمودن ایران به دست داشتن در انفجار دو نفتکش غول پیکر در دریای عمان که مورد اقبال جامعه جهانی نیز قرار نگرفت از برنامه های جدید امریکا برای افزایش فشار به کشورمان با بهره گیری از سناریوهای جدید حکایت می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین